پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تعداد قربانیان کرونا در خراسان شمالی به 2 نفر رسید / بهبودی 8 بیمار کرونایی در استان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تعداد قربانیان کرونا در خراسان شمالی به 2 نفر رسید / بهبودی 8 بیمار کرونایی در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه براساس آخرین آمار، تعداد ابتلاهای مثبت به کرونا در استان45 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 2 نفر فوت و 8 نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: طبق آخرین آمار اعلام شده در روز 21 اسفند سال جاری تعداد افراد قطعی ابتلا به کرونا در خراسان شمالی به 45 نفر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان خراسان شمالی بهبود یافته و مرخص شده اند، گفت: این افراد بعد از ترخیص باتوجه به آموزش هایی که به آنها داده می شود باید در منزل قرنطینه خانگی باشند و موارد را رعایت کنند.

هاشمی افزود: افرادی که بهبود یافته اند، باتوجه به اینکه مدتی را در بیمارستان بستری بوده اند و دارو دریافت کرده اند درصد انتقالشان ضعیف تر است، اما توصیه می شود در قرنطینه خانگی بمانند و از منزل خارج نشوند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه احتمال بازگشت این بیماران به وضعیت قبلی چقدر وجود دارد، گفت: باتوجه به اینکه کرونا ویروس بیماری نوپدیدی است و اطلاعات زیادی در رابطه با آن در دست نیست، هر چیزی ممکن است رخ دهد و ممکن است برگشت نیز داشته باشد زیرا رفتار بیماری ناشناخته است.

وی یادآور شد: از مردم خواهش و التماس دارم که در خانه بمانند، برای خریدهای غیرضروری بیرون نیایند، خریدهای عید را به بعد موکول کنند تا چرخه بیماری کنترل شود.

هاشمی با بیان اینکه تعداد ابتلاهای مثبت به کرونا در استان طی چند روز از یک نفر به 34 نفر رسید، بیان داشت: مردم گمان نکنند که استان خراسان شمالی که در گروه استان های کم شیوع است به اینصورت باقی خواهد ماند، زیرا ویروس در استان مستقر شده و در حال چرخش است.

روستاییان برای خرید عید به شهر نیایند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: از روستاییان استان خراسان شمالی خواهشمندم که برای خرید عید به شهر نیایند، با ماندن در روستا ها از توسعه این زنجیره جلوگیری کنند.

هاشمی افزود: متاسفانه برخی از مردم این ویروس را جدی نگرفته اند، تمام تمهیداتی که توسط مجموعه بهداشت و درمان انجام می شود در صورت عدم رعایت مردم نمی تواند جبران کننده باشد.

وی با بیان اینکه در بیمارستانها از ماسک های یکبار مصرف استفاده می شود، گفت: باتوجه به کمبود ماسکی که در این بازه زمانی وجود دارد مردم می توانند ماسک های دولایه پارچه ای در منزل تهیه و استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماسک های دست ساز باید بعد از استفاده دو ساعته شسته و توسط اتو خشک و مجدد استفاده شود.

هاشمی گفت: استفاده از ماسک در بسیاری از مواقع ضرورت ندارد، ولی می تواند بار روانی خانواده ها را کاهش دهد، براین اساس از ماسک های پارچه ای استفاده کنند تا ماسک های یکبار مصرف در بازار فراوان شود.

وی یادآور شد: دو کارگاه تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان خراسان شمالی فعال هستند اما باتوجه به اینکه میزان تقاضا بالا و ظرفیت محدود است، تلاش براین است که در بخش های مختلف کارگروه مقابله با کرونا به سمتی پیش رود که تولیدات داخل استان پاسخگوی نیاز استان شود.

انتهای پیام /