دوشنبه 2 مهر 1403

تعریف بیش از 300 پروژه علمی در مرکز مطالعات شهر تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعریف بیش از 300 پروژه علمی در مرکز مطالعات شهر تهران

عطاالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: در دوره قبل مرکز مطالعات در حد یک اداره کل شده بود و سطح آن را پایین آورده بودند و در این دوره مدیریت شهری سطح مرکز مطالعات بالا آورده شد و در حد معاونت شده است‌.

وی با بیان اینکه به دانش‌پایه شدن مدیریت شهری اعتقاد داریم، گفت: فرصت‌های سازمانی ایجاد و گروه‌های علمی 2 برابر شده است به صورتی که در این دوره مطالعات اجتماعی به‌شدت گسترش‌یافته است و در حال حاضر 7 گروه مطالعات اجتماعی داریم.

آتانی گفت: افراد کار پژوهشی نمی‌کنند مدیریت پژوهشی انجام می‌دهند و کار را به بیرون واگذار می‌کنیم.

وی گفت: کانون افکارسنجی و شبکه‌سازی نخبگان ایجاد شده است و آزمایشگاه سیاست‌گذاری ایجاد شده است که هر سیاستی قبل اجرا آثارش پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امسال بیش از 300 پروژه علمی تعریف کرده‌ایم و افراد باید به افراد پژوهشی تبدیل شوند و رشد 3 برابری کمی و کیفی کار‌ها را داشته‌ایم.

آتانی به طرح من شهردارم اشاره کرد و گفت: یکی مؤثرترین کار‌ها ایده من شهردارم است که در 2 دوره اجرا شده است و بیش از هزار پروژه به رأی گذاشته شد و شهرداری بر اساس رای مردم پروژه‌ها را اجرا کرد و همین طرح در رویداد 2024 در مسکو حائز رتبه شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بودجه مرکز مطالعات شهرداری 70 میلیارد تومان بوده است و برای اجرای پروژه‌ها داشتیم ما افزایش بودجه نداشتیم، چون سال قبل بودجه هزینه نشده بود ما محدودیت بودجه نداریم و به دنبال مجری قوی هستیم.