یک‌شنبه 15 مهر 1403

تعطیلی 313 مرکز دانشگاه علمی کاربردی از سال 96 / بازنگری سرفصل دروس با توجه به نیاز بازار کار

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تعطیلی 313 مرکز دانشگاه علمی کاربردی از سال 96 / بازنگری سرفصل دروس با توجه به نیاز بازار کار

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین بلندی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در نشست خبری سی و یکمین سالگرد این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کابردی بعد از جنگ تحمیلی تاسیس شده که نیاز به سیستمی بود که منابع انسانی طوری آموزش داده شوند که وارد بازار کار شوند، دانشگاه جامع ایجاد شده که نیاز بازار کار و جامعه را مرتفع کند؛ و ایجاد مهارت کند. وی افزود: تنها دانشگاهی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین بلندی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در نشست خبری سی و یکمین سالگرد این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کابردی بعد از جنگ تحمیلی تاسیس شده که نیاز به سیستمی بود که منابع انسانی طوری آموزش داده شوند که وارد بازار کار شوند، دانشگاه جامع ایجاد شده که نیاز بازار کار و جامعه را مرتفع کند؛ و ایجاد مهارت کند. وی افزود: تنها دانشگاهی که مهارت ایجاد می‌کند و دانشجویان را وارد بازار کار می‌کند.

بلندی اضافه کرد: در این مدت حضور در دانشگاه چالش‌های متعددی داشتیم که از جمله عدم تناسب برنامه‌های درسی با تحولات شغلی، خوشه بندی رشته‌ها است که باید برنامه‌های درسی مورد بازنگری قرار گیرند.

وی ادامه داد: 313 مرکز علمی کاربری وابسته به نهاد‌ها از سال 96 تعطیل شدند و 200 هزار دانشجو کمتر جذب دانشگاه می‌شدند که تعطیلی این مراکز 140 هزار شغلی را اجازه نداده که ایجاد کند.

بلندی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر تعطیلی مراکز تعداد دانشجویان در مراکز فعال نیز کاهش یافته بود در صورتی که هر مرکز باید حداقل 500 دانشجو داشته باشد، همچنین برخی مراکز را هم مختص رشته‌های خاص قرار دادند که همین مسئله باعث کاهش جذب دانشجو شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که نیاز بازار کار را به درستی تشخیص دهیم.