شنبه 8 اردیبهشت 1403

جنگ تحمیلی

جنگ تحمیلی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «علی‌اکبر شیرودی» از خلبانان شجاع و دلاور در جنگ تحمیلی بود که با بیش از هزار ساعت پرواز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد و صاحب‌نظران جنگ‌های هوایی، او را از خلبانان صاحب سبک در رزم‌ها و درگیری‌های هوایی، هوانوردی و نامدارترین خلبان جهان نامیده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کانال در فضای مجازی اخیرا به ایثارگران وعده داده تا با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند غرامت جنگ تحمیلی را دریافت کنند.

وب‌گاه گسترش

ناصر بزرگمهر - روزنامه نگار

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران کشور بزرگ و پهناوری است که به جهت وضعیت جغرافیایی، اقلیم‌های متنوع و چشم‌اندازهای گوناگون دارد. این وضعیت خاص جغرافیایی سبب پدید آمدن رفتارهای اجتماعی - اقتصادی متفاوت شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

جملاتی مانند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و «سپاه عمود خیمه انقلاب است» سوالاتی را در ذهن، بخصوص نسل جوان پررنگ می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است. «تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است. «سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی...

وب‌گاه مشرق نیوز

در روزهایی که تنها کمتر از هشت سال از انقلاب بهمن 57 می‌گذشت. انقلابی که پَر شعله‌اش اول از همه سفارت رژیم صهیونیستی را در مرکز تهران گرفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فلاحت پیشه درباره گرفتن غرامت جنگی از عراق گفت: در بندهای این قرارداد اشاره شده که افراد خواهان پیگیری غرامت جنگی، باید مدارک هویتی مهم خود از جمله، کارت ملی، کارت جانبازی، شناسنامه و... را ضمیمه کرده و البته مبلغ 150 هزار تومان نیز پرداخت کنند. چنین قراردادی پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند از جمله این که پیگیری مطالبه غرامت جنگی از طریق یک شرکت قابل انجام است و آیا اخذ وجه نقد از افراد قانونی...

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران افتخار دارد سرزمین خود را از دخالت آمریکا مصون نگه داشته و هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان کشور عبور کند در صورتی که برخی کشورهای منطقه حریم هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دستور بازنگری در قانون اساسی توسط حضرت امام خمینی صادر شد؛ اما رحلت جانگذار ایشان در نیمه سومین ماه بهار 1368 موجب شد حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای امضای نهایی را پای متمم قانون اساسی جمهوری اسلامی بزنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فلاحت‌پیشه گفت: موضوع گرفتن غرامت جنگی از عراق یک خواسته عمومی است. به طور ویژه، خواسته آسیب دیدگان از جنگ، دریافت غرامت است؛ خواه شهرها و خواه افرادی که از وقوع جنگ آسیب دیده اند. اما اخیرا اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که به اعتقاد من مشکوک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وب‌گاه گسترش

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از 200 میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال 2020 به مرز صفر رسیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دریادار سیاری گفت: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وب‌گاه فرارو

ایرج فاضل با بیان اینکه طی چند دهه اخیر (به جز دوران کرونا)، به طور مرتب هر سال کنگره علمی بزرگی برای همه جراحان کشور برگزار شده است، گفت: «یکی از دلایل مهم تشکیل و تأسیس جامعه جراحان ایران، بر عهده گرفتن آموزش جراحانی است که فارغ التحصیل شده و مشغول فعالیت در مراکز درمانی هستند.»