پنج‌شنبه 5 مهر 1403

تعویض‌هایی با طعم اولین برد نیمکت لالیگایی / کارت رویال فلاش گاریدو علیه جواد نکونام!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تعویض‌هایی با طعم اولین برد نیمکت لالیگایی / کارت رویال فلاش گاریدو علیه جواد نکونام!

مرد اسپانیایی در اولین دربی خود یک برد بزرگ را برای پرسپولیس به ارمغان آورد تا به طور کامل اعتماد هواداران را به خود جلب کند.

به گزارش "ورزش سه"، جدال خوان کارلوس گاریدو از اسپانیا به عنوان سرمربی پرسپولیس و جواد نکونام که سومین دربی دوران مربیگری‌اش را روی نیمکت استقلال تجربه می‌کرد و به عنوان مرد لالیگایی هواداران این تیم معروف بود، یک شطرنج جذاب را برای دربی یکصد و چهارم شکل داد.

نکونام که تیمش اوضاع مناسبی در این فصل از لیگ برتر دنبال نمی‌کند و برخلاف فصل گذشته دور از جمع مدعیان حاضر شده، امیدوار بود با عبور از دربی در ادامه مسیر کار را برای موفقیت آبی‌ها به بهترین شکل دنبال کند. همین عاملی بود که پرسپولیس با همان عطشی که انتظار می‌رفت حملات پردامنه‌تری روی دروازه حریف شکل دهد.

با این حال حاصل تلاش هر دو تیم تا پایان 90 دقیقه نتیجه‌ای به جز تساوی بدون گل به همراه نداشت. اما کافیست کمی به عقب‌تر برگردیم؛ پرسپولیس حملات نصفه و نیمه خود را روی دروازه استقلال دنبال می‌کرد اما در همان لحظات مصدومیت امید عالیشاه و باران بطری در لحظه ارسال کرنر فرشاد احمدزاده، تب و تاب بازی را به طور کامل خواباند.

یک بازی کسل کننده و بی هدف در دقایق پایانی که به نظر می‌رسید باید یک صفر - صفر دیگر به تاریخ دیدارهای دو تیم اضافه کرد. گاریدو اما در این لحظات دست به کار شد؛ نگاهی به نیمکت و در ادامه نفراتی که پشت دروازه الکسی گوندوز در حال گرم کردن بودند و فرصت خود برای حضور در این دربی را انتظار می‌کشیدند. افشین پیروانی فراخوانده شد تا به عنوان مدیر تیم کارت‌های تعویض را یادداشت کند: "او از چهار کارت تعویضی که بعد از به زمین رفتن لوکاس ژوائو باقی مانده، تنها دو کارت بیرون کشید و سعید مهری و ایوب العملود را به زمین فرستاد."

تنها شش دقیقه از وقت‌های قانونی این بازی باقی مانده بود و دو تعویض صورت گرفته هم به شکل ظاهری آنطور نبود که تصور تغییر روند بازی را شکل دهد. اما ناگهان آتش بازی دوباره پرسپولیس شروع شد. یک ضربه سر نفسگیر از سوی المعلود که با اختلافی ناچیز راهی اوت شد و در نهایت هم در اولین دقیقه از وقت تلف شده که اینبار هم ردپای همین مدافع مراکشی در آن دیده می‌شد و زمینه ساز پنالتی برای سرخ‌ها شد. ایوب که به دلیل مصدومیت تنها در دقایق پایانی به میدان رفته بود با ارسال تیز خود باعث شد تا حسینی تنها موفق به تغییر مسیر توپ برای فاصله دادن آن از پای وحید امیری کند اما ناگهان سعید مهری با دخالت در دفع توپ رامین رضاییان، بیژن حیدری را وادار به نواختن در سوت خود و نشان دادن نقطه پنالتی کرد.

همه چیز روی سر جواد نکونام خراب شد و تیم او در آستانه شکستی دیگر قرار گرفت. آن هم با تعویض‌هایی که گاریدو انجام داده بود و تغییراتی که در روند تیم در خنثی ترین دقایق بازی داشت. جایی که معمولا و در دربی‌ها هر دو تیم با احتیاط بیشتر سعی در اداره بازی دارند و به یک امتیاز رضایت می‌دهند و چه بهتر که بارش بطری‌ها و از نفس افتادن بازی، این فرصت را به شکلی بهتر فراهم کرده است.

اما گاریدو که در روزهای ابتدایی حضورش کمتر کسی به او اعتماد داشت، با کارت عجیبی که در نیمکت کشید، دربی تهران را در اراک به سود تیمش تغییر داد.

تعویض‌هایی با طعم اولین برد نیمکت لالیگایی / کارت رویال فلاش گاریدو علیه جواد نکونام! 2
تعویض‌هایی با طعم اولین برد نیمکت لالیگایی / کارت رویال فلاش گاریدو علیه جواد نکونام! 3