یک‌شنبه 8 مهر 1403

تعیین تکلیف "خانه ابدی تهرانی‌ها"

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تعیین تکلیف "خانه ابدی تهرانی‌ها"

پس از حدود 3 سال از دوره مدیریت شهری فعلی، سرانجام شورای شهر تهران 3 مکان جدید را برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت به تصویب رساند و آنگونه که مدیرعامل بهشت زهرا (س) عنوان کرده تا پایان سال حداقل یک قطعه در یکی از زمین‌های مدنظر آماده می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت زهرا (س) و نیاز فوری به ایجاد آرامستان‌های جدید در تهران، شورای شهر تهران و شهرداری از ابتدای این دوره از مدیریت شهری پیگیری و احداث آرامستان‌های جدید را در دستور کاری خود قرار داد.

در همین ارتباط طی 3 سال گذشته طرح‌ها شامل انتخاب و احداث چند آرامستان در نقاط مختلف شهر با هدف تسهیل دفن اموات و کاهش فشار بر بهشت زهرا در دستور کاری مدیریت شهری قرار گرفت.

این در حالیست که در 6 ماه گذشته از سال جاری انتخاب محل جدید آرامستان‌ها از سوی شورا و شهرداری تهران تسریع شد و سرانجام امروز در جلسه‌ای بدون حضور رسانه‌ها، 3 محل جدید برای احداث آرامستان‌های پایتخت به تصویب رسید.

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران از تصویب جانمایی 3 قطعه زمین برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت خبر داد.

تصویب 3 زمین برای آرامستان‌های جدید تهران

وی اعلام کرد سه مکان برای احداث آرامستان‌های جدید به تصویب قطعی رسیده است. یکی از این مکان‌ها در جنوب شرقی تهران، دیگری در شرق و مکان سوم در جنوب غربی تهران قرار دارد.

او همچنین یادآور شد بودجه مورد نیاز برای این پروژه‌ها در اصلاح بودجه شهر پیش‌بینی شده است؛ به دلیل حساسیت موضوع و مراحل خریداری زمین‌ها، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص این مکان‌ها در جلسات محرمانه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که خریداری زمین‌ها در حال انجام است و روند احداث آرامستان‌ها با سرعت ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، با افزایش روزافزون نیاز به آرامستان‌ها در تهران و تکمیل ظرفیت بهشت زهرا، این طرح‌ها گامی مهم در جهت مدیریت بحران دفن اموات و کاهش فشار بر تنها آرامستان بزرگ پایتخت به شمار می‌آید.

شورای شهر تهران امیدوار است با احداث این آرامستان‌ها، نیازهای شهروندان به‌زودی برطرف شود و ظرفیت دفن اموات در تهران به شکل مطلوبی افزایش یابد؛ این اقدام در راستای بهبود خدمات شهری و تسهیل در روند دفن اموات در شرایط فعلی و آتی انجام می‌شود.

به گفته جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ظرفیت بهشت زهرا (س) رو به اتمام است و باید هر چه سریعتر مکان یا مکان‌های جدید برای دفن اموات احداث شود.