یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند / قیمت دلار امروز 6 اردیبهشت 1403

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند / قیمت دلار امروز 6 اردیبهشت 1403

کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخش‌نامه و دستور و تهدید نیست، اثر رشد نقدینگی و تورم مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی 250 تا 300 تومانی در کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران از بین رفتن التهابات سیاسی و ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت پلکانی بازار ارز می‌دانند. روز پنجشنبه تتر با دلار در یک کانال معامله شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار امروز با کاهش 250 تا 300 تومانی به کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. افت قیمت اسکناس آمریکایی از ابتدای هفته اخیر پیوسته ادامه داشت و با نوسانات محدود کاهش پلکانی را تجربه کرد.

در تعادل عرضه و تقاضا، دلار کاهشی شد

معامله‌گران در روزهای اخیر عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان کردند. آنها از بین رفتن ریسک‌های سیاسی را در کنار ارزپاشی سیاست‌گذار دلیل روند نزولی قیمت دلار در هفته نخست اردیبهشت می‌دانند.

در یک هفته اخیر اخباری مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی برخی مقامات آمریکایی مطرح شد؛ اما معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و ماه‌های گذشته به طور پیوسته این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیر نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخش‌نامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

درهم آماده تغییر کانال شد

قیمت درهم امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت با کاهش 140 تومانی به پله نخست کانال 17 هزار تومانی برگشت و با رقم 17 هزار و 180 تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش 450 تومانی همپای دلار ارزان شد و با رقم 63 هزار و 950 تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش 200 تومانی با رقم 79 هزار و 400 تومان در حال معامله است. امروز یورو کاهش محدود 50 تومانی داشت و روی رقم 68 هزار و 400 تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز گذشته افزایش‌های قابل توجهی داشتند و در کریدور 40 هزار تومانی یک کانال صعود کردند؛ اما امروز تغییر قیمت نداشتند. اسکناس دلار با رقم 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار با رقم 41 هزار و 118 تومان و با همان رقم روز چهارشنبه عرضه شد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899635
تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند / قیمت دلار امروز 6 اردیبهشت 1403 2