دوشنبه 28 خرداد 1403

تغییر نام منطقه دیزمار به «شهید جمهور»

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تغییر نام منطقه دیزمار به «شهید جمهور»

در پی حادثه تاسف‌بار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان، با تصویب شورای معاونین سازمان به پاس خدمات ارزشمند آیت الله رئیسی و هیئت همراه این منطقه به نام «شهید جمهور» نامگذاری شد.

شنبه 5 خرداد در جلسه شورای معاونین سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در پی شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه در واقعه سقوط بالگرد، منطقه حفاظت شده دیزمار به نام «منطقه حفاظت شده شهید جمهور» نامگذاری شد.

خبر مرتبط یک نامه مهم از سوی شهید رئیسی برای نخستین بار منتشر شد + عکس

برای اولین بار پاسخ شهید رئیسی به درخواست شفافیت در شرکت‌های دولتی در ابتدای دولت را منتشر میکند که نشان میدهد که رئیس جمهور از همان روزهای ابتدایی دولت سیزدهم عمل به وعده‌های خود را در دستور کار داشته است.

منطقه دیزمار طی مصوبه شماره 349 شورای عالی محیط زیست در مورخ 13 مهرماه 1390 با وسعت بیش از 68 هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

منطقه حفاظت شده دیزمار منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان‌های خدآفرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در روز حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و هیات همراه در منطقه حفاظت شده دیزمار، 25 گروه از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تجهیزات پهپادی هوشمند در گروه‌های تجسس مشغول امدادرسانی بودند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تغییر نام منطقه دیزمار به «شهید جمهور» 2