شنبه 1 اردیبهشت 1403

تفرش باید شهری دانشگاهی و گردشگری باشد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تفرش باید شهری دانشگاهی و گردشگری باشد

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تفرش به دنبال راه اندازی صنایع نیستیم بلکه می خواهیم شهری دانشگاهی و گردشگری باشد.

ولی الله بیاتی 28 فروردین ماه 1401 در جریان تودیع و معارفه رییس دانشگاه تفرش با حضور وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای دانشگاه تفرش توسط هیات امنا، امروز را روز تولدی دوباره برای تفرش دانست و افزود: امروز با جدا شدن هیات امنای دانشگاه تفرش از دانشگاه امیرکبیر، استقلال این دانشگاه تضمین شد و تصمیمات امروز آینده روشنی را نوید می دهد.

وی اظهار کرد: این دانشگاه سال 1365 به عنوان دانشگاه جامع با 17 دانشکده به تصویب رسید و انتظار می رود که وزارت علوم مصوبه سال 65 را اجرایی کند چراکه ظرفیت آن در تفرش وجود دارد.

بیاتی با تاکید بر اینکه در تفرش به دنبال راه اندازی صنایع نیستیم بلکه می خواهیم تفرش شهر دانشگاهی و گردشگری باشد، گفت: در گذشته شغل اصلی مردم تفرش معلمی بوده و دور از ذهن نیست که این شهر دانشگاهی هم باشد، مردم با تمام توان پای کار هستند تا این اهداف محقق شود

وی تصریح کرد: توان این دانشگاه باید در استان نمود داشته باشد به طوری که کمک صنعت باشد، دانشگاه امکانات بسیاری از جمله هزار هکتار زمین در اختیار دارد و باید برای این امکانات برنامه داشت، نمی توان این اراضی را سال ها بدون استفاده نگه داشت و قطعا با کمک هیات امنا در این خصوص برنامه ریزی خواهیم داشت.

بیاتی اضافه کرد: مدیران و اساتید این دانشگاه باید جهادی و انقلابی باشند و افرادی باید جذب شوند که تفکر رشد و توسعه دانشگاه را در سر داشته باشد، پیشرفت منوط به وحدت است و قطعا با هم افزایی می توان تفرش را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

انتهای پیام