یک‌شنبه 15 مهر 1403

تقاضا در بازار طلا بالا رفت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تقاضا در بازار طلا بالا رفت

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، قیمت طلای آبشده در حال حاضر در محدوده 17 میلیون و 875 هزار تومان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نوسانات بیشتری را تجربه کند.

بازار امروز شاهد نوسان مثبت طلا و سکه و همچنین رکوردزنی صندوق‌های طلا در بورس بود.

دومین روز هفته برای بازار طلا و ارز در حالی سپری شد که قیمت‌ها متاثر از «اخبار سیاسی» و «تحرکات بازارهای مالی جهان» نوسان مثبت به ثبت رساندند؛ روندی که در پی آن تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن افزایش یافت. قیمت اونس طلا که امروز در پی تعطیلات پایان هفته میلادی، در سطح 2654 دلار قرار گرفت و طلای آبشده هم امروز را با گپ منفی 35 هزار تومانی در 17 میلیون و 615 هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول معاملات در 17 میلیون و 750 هزار تا 17 میلیون و 690 هزار تومان در نوسان بود. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت در 17 میلیون و 875 هزار تومان قرار گرفت، همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز چهار میلیون و 126 هزار و 500 تومان معامله شد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، قیمت طلای آبشده در حال حاضر در محدوده 17 میلیون و 875 هزار تومان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نوسانات بیشتری را تجربه کند. اگر قیمت طلای آبشده بتواند از مرز 17 میلیون و 900 هزار تومان عبور کند، به سمت کانال جدید حرکت خواهد کرد. در سمت دیگر، حمایت مهم برای طلای آبشده در سطح 17 میلیون و 600 هزار تومان قرار دارد و در صورت کاهش قیمت و شکستن این سطح، طلای آبشده به سمت 17 میلیون و 400 هزار تومان یا حتی 17 میلیون و 200 هزار تومان نزول خواهد کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «صندوق‌های طلا رکورد زدند؛ حباب سکه در کانال جدید / افزایش تقاضا در بازار طلا» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.