جمعه 28 اردیبهشت 1403

تقویم ورزش سه: استقلال و پرسپولیس در چنین روزی (1مهر)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تقویم ورزش سه: استقلال و پرسپولیس در چنین روزی (1مهر)

نگاهی به رویدادهای سرخابی های پایتخت در اولین روز پاییز

به گزارش ورزش سه، تقویم سرخابی ها در طول فوتبال ایران جذابیت های خاصی دارد، مسابقات به یادماندنی و نوستالژی که یادآور خاطرات تلخ و شیرین است.

امروز 1 مهر، رویدادهایی که در این دو باشگاه اتفاق افتاد را به تصویر کشیدیم و در ادامه میتوانید جزئیات مسابقات را مشاهده کنید:

ویدئو: 311535

1 مهر 1367: استقلال 3-1 بنیادشهید

گلزنان: فرشاد فلاحت زاده - پرویز مظلومی - جعفر مختاری فر (استقلال) نظام گرایی (بنیاد شهید)

هفته دهم قهرمانی باشگاه های تهران، آبی پوشان به مصاف تیم بنیاد شهید تهران رفتند، در این مسابقه فرشاد فلاحت زاده، پرویز مظلومی و جعفر مختاری فر برای استقلال و نظام گرایی برای بنیا شهید گلزنی کردند.

1 مهر 1376: استقلال 0 - 0 پاس

بازی پربخورد این دو تیم در نتیجه ای جز تساوی بدون گل نداشت، آبی پوشان در غیاب فرهاد مجیدی و محسن گروسی دو مهاجم ملی پوش خود به مصاف پاس رفتند، مارکار آقاجانیان، حمید استیلی از ستارگان نام دار پاس بودند که استقلال آماده اون روزها مقابل این تیم سخت کوش که در رتبه دوم جدول قرار داشت نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکرد.

1 مهر 1379: استقلال 4-0 الوحده امارات

گلها: فرهاد مجیدی 2 گل، ستار همدانی، علیرضا اکبرپور (استقلال)

استقلال در جام برندگان جام باشگاه های آسیا مقابل الوحده امارات به میدان رفت و عملکرد چشم نوازی ارائه کرد، 100 هزار هوادار برای حمایت از استقلال در ورزشگاه بودند و تیم اماراتی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته بود.

آبی ها در بازی رفت مقابل این تیم 3-2 شکست خورده بود و در بازی برگشت به خوبی نتیجه را جربان کرد و توانست به مرحله 1/8 نهایی صعود کند.

1 مهر 1384: شموشک 2 - 1 پرسپولیس

اسفندیار محسنی، محمد جبارپور (شموشک) - علی علیزاده (پرسپولیس)

پرسپولیس اولین شکست خود در آن فصل را در هفته چهارم و مقابل شموشک تجربه کرد، در ابتدای نیمه دوم اسنفدیار محسنی با غفلت مدافعان پرسپولیس دروازه این تیم را بازکرد، دقایقی بعد محسن ترکی داور این مسابقه خطای پنالتی را روی علی آذری اعلام کرد که توسط محمدجبارپور به گل تبدیل شد.

پرسپولیس در ادامه هرچه مهاجم داشت به میدان فرستاد اما توسط علیزاده یکی از گل ها را جبران کرد، سهراب انتظاری مهاجم پرسپولیس که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود به دلیل اعتراض شدید به ترکی از زمین مسابقه اخراج شد.

1 مهر 1384: استقلال 0 - 0 ابومسلم

آبی پوشان در ورزشگاه آزادی میزبان شاگردان اکبر میثاقیان بودند، این مسابقه سختی برای استقلالی ها بود، ابومسلم به دفاع چند لایه پرداخت به شکلی که موقعیت چندانی نصیب دو تیم نشد.

امیر قلعه نویی بعد از این مسابقه به شدت از سبک بازی ابومسلم انتقاد کرد وگفت: به تاکتیک تیم حریف احترام می‌گذارم، اما نمی‌دانم چرا آنها این گونه بازی می‌کردند. این چه شیوه‌ای بود که ابومسلم بازی می‌کرد؟

محمد حسینی، تیموریان، بادامکی، خلعتبری، مجتبی جباری بازیکنان جوانی بودند که در این مسابقه برای ابومسلم به میدان رفتند و سالها بعد به ستارگان درجه یک فوتبال ایران تبدیل شدند.

1 مهر 1397: پرسپولیس 1 - 0 سپیدرود رشت

گلزنان: آدام همتی (پرسپولیس)

در شرایطی که حملات پرسپولیس یکی پس از دیگری از دست می رفت، تعویض طلایی برانکو کار را تمام کرد، پرسپولیس در دقیقه 90 صاحب ضربه کرنر شد و مدافعان سپیدرود این توپ را هم دفع کردند اما آدام همتی روی خط محوطه جریمه با یک ضربه روی پا محکم قفل دروازه سپیدرود را شکست تا سرخ ها برنده این مسابقه باشند.

تقویم ورزش سه: استقلال و پرسپولیس در چنین روزی (1مهر) 2
تقویم ورزش سه: استقلال و پرسپولیس در چنین روزی (1مهر) 3
تقویم ورزش سه: استقلال و پرسپولیس در چنین روزی (1مهر) 4