یک‌شنبه 10 تیر 1403

تقوی: از سرمربی طراز اول خارجی در تیم ملی استفاده می‌کنیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تقوی: از سرمربی طراز اول خارجی در تیم ملی استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: تمام تلاش مان این است که بعد از المپیک در فرصت کوتاهی مربی تیم ملی و برنامه‌های او مشخص شود.

به گزارش مشرق، میلاد تقوی پس از حضور در پای صندوق رأی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با جامعه ورزش توانستیم پای صندوق رأی حاضر شویم. حضور بازیکنان ارزشمند تیم‌های ملی‌مان و نخبه‌های ورزشی‌مان نشان داده که مردم نخبه‌های خودشان را حمایت کنند و نشان داده این‌ها در گذرگاه‌های سخت همیشه تصمیمات درست گرفتند. علیرغم همه تبلیغاتی که در این چند روز گذشته برای توسعه ناامیدی داشتیم، مردم با حضور در پای صندوق رأی نشان می‌دهند خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند. جامعه ورزش هم مستثنی از این قاعده نیستند و نشان دادند تصمیم درستی می‌گیرند و امیدوارم این حضور ختم به انتخاب اصلح ترین کاندیدا شود. به نظرم با این دغدغه‌ها و مشکلاتی که مردم دارند به نظرم کسی که انتخاب می‌شود کار سختی دارد و امیدوارم که گوشه‌ای از مشکلات مردم را مرتفع کند و برای جامعه ایجاد امید کند.

وی درباره نتایج ضعیف تیم ملی والیبال و اینکه به نظرش چه مشکلی وجود دارد، گفت: توضیحات کامل در این فرصت نمی‌گنجد، اما قبول داریم که والیبال نتیجه دلخواه مردم را به دست نیاورده است، اما این مربوط به سه ماه حضور ما یا یک سال گذشته نیست. ما روند نزولی والیبال را در چند سال گذشته شاهد بودیم. به نظرم جانشین پروری آنطور که باید اتفاق نیفتاده است. قطعاً پتانسیل وجود دارد اما نیاز به برنامه‌ریزی است. آن هم در شش ماه نمی‌شود. ضمن اینکه یک نخبه‌هایی هم در تیم ملی‌های قبل وجود داشت. شاید برای برخی کشورها چند دهه طول بکشد تا نخبه‌ای مثل سعید معروف درست شود. ما تمام تلاش مان این است که روند نزولی تیم ملی را در طول یک سال آینده با حضور یک مربی و برنامه خوب و تشکیل تیم ملی «ب» به روند صعودی تبدیل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکل پیش آمده برای سرپرست تیم ملی والیبال در دبی، تصریح کرد: سرپرست تیم ملی نایب رئیس فدراسیون بوده است. او ضمانتی برای یک وام کرده بود ولی آن شخص قسط وام را پرداخت نکرده بود. سرپرست تیم ملی هم بدون اطلاع از این موضوع در فرودگاه دبی به مشکل خورد و الان هم درگیر مسائل حقوقی است. این موضوع کاملاً مسئله شخصی است. شما هم بدانید نایب رئیس در همه فدراسیون‌ها یک شغل دائمی نیست و یک شغل پاره وقت است. امیدواریم به عنوان یک دوست و همکار مشکلش به زودی حل شود به کشور بازگردد.

تقوی در مورد اظهارات اخیر مائوریسیو پائز درباره انتخاب دستیارانش در تیم ملی والیبال گفت: من هنوز هم معتقدم برآیند هفته سوم لیگ ملت‌ها نشان می‌دهد تصمیم ما درست بود. ما در دو هفته اول صد درصد باختیم ولی در هفته سوم 50 درصد پیروز شدیم. من نمی‌گویم حتماً مقصر او بوده ولی این شوک مثبت بود. درباره دستیارانش هم ما کاملاً قانونی کار کردیم. ما یک قرارداد بین‌المللی داریم؛ ما اگر اجازه دهیم کسی قدم اول را خارج از قرارداد بردارد تا پایان باید بدون قانون پیش برویم. اگر ما اجازه می‌دادیم پائز خارج از قانون دستیارانش را خودش انتخاب کند، شاید آنجا خوشحال می‌شدند ولی در آخر می‌گفتند چرا به قرارداد عمل نکردید. ما باید یک لیستی از مربیان به او می‌دادیم و او موظف بود که از بین آن‌ها یک نفر را انتخاب کند. کسی که او می خواست معرفی کند خارج از این لیست بود. امروز هم نشان داده شد که دستیار اول او آنقدر قدرتمند بود که هفته آخر آن تحول را ایجاد کرد. تلاش ما این است که بهترین‌ها را انتخاب کنیم و همین کار را هم انجام دادیم. همانطور که دستیاران او گفتند به نظرم شناخت کافی و ارتباط لازم بین پائز و دستیارانش شکل نگرفت.

وی در مورد سرمربی آینده تیم ملی والیبال عنوان کرد: مذاکرات ما از الان شروع شده و اجازه ندادیم کار به بعد از المپیک کشیده شود. اصل صحبت این است که ما با چه برنامه‌ای می‌خواهیم پیش برویم. امروز نگاه فدراسیون این است که از یک مربی طراز اول خارجی استفاده کنیم. فرصت خوبی هم داریم. بعد از المپیک قرارداد مربیان با تیم‌های‌شان تمام می‌شود و نباید فرصت را از دست بدهیم. تمام تلاش مان این است که بعد از المپیک در فرصت کوتاهی مربی تیم ملی و برنامه‌های او مشخص شود.

منبع: تسنیم