جمعه 10 فروردین 1403

تلاش دانشگاه علمی کاربردی برای اخذ مجوز برگزاری کلاس حضوری

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تلاش دانشگاه علمی کاربردی برای اخذ مجوز برگزاری کلاس حضوری

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تلاش این دانشگاه برای کسب مجوز برگزاری حضوری کلاس های عملی خبرداد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تلاش این دانشگاه برای کسب مجوز برگزاری حضوری کلاس های عملی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار جلالی جواران درباره حضوری شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی از مهر ماه گفت: ما همگام با ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا، از رؤسای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در سراسر کشور خواستیم که با کسب مجوز از ستادهای کرونای استان خود، کلاس‌های حضوری داشته باشند.

وی گفت: اخذ مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری به شکل استثنا برای این بوده که اولا دانشجویان ما خوابگاه ندارند، زیرا بومی هستند. دوما اینکه برخی کلاس‌ها با تعداد 10 تا 15 نفر دانشجو تشکیل می‌شود به همین دلیل توانستیم در برخی استان‌ها مجوز برگزاری حضوری کلاس‌ها را بگیریم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: اکنون هم پیگیر مجوز برای کلاس‌های حضوری هستیم زیرا شرایط ما متفاوت است؛ دانشجویان ما خوابگاه و سلف سرویس ندارند. نظر به اینکه 70 درصد واحدها بخش عملی دروس است. ما تا کنون اجازه نداده‌ایم دروس عملی به شکل مجازی برگزار شود و حتی گاهی چندین ماه منتظر ماندیم تا شرایط عادی شود تا بخش عملی دروس را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال نیز که پیشرفت تحصیلی دروس عملی که 70 درصد دروس را تشکیل می‌دهند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما در بخشنامه‌هایی که ارسال کردیم از همکاران خواسته بودیم هر زمان شرایط آبی و عادی شد کلاس‌های عملی را به صورت فشرده برگزار کنند. در مناطقی که امکان برگزاری دروس عملی نبوده، دروس ناتمام مانده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم در نقاطی که امکان دارد کلاس‌ها در مهر ماه با مجوز مراجع ذیصلاح از جمله ستاد مقابله با کرونای استان به شکل حضوری برگزار شود.