پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تلاش فدراسیون تنیس برای کسب سومین سهمیه بازی‌های آسیایی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تلاش فدراسیون تنیس برای کسب سومین سهمیه بازی‌های آسیایی

فدراسیون تنیس که هفته گذشته صاحب دومین سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی شد پیگیر در اختیار گرفتن سومین سهمیه برای حضور در این بازی‌ها است.

فدراسیون تنیس که هفته گذشته صاحب دومین سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی شد پیگیر در اختیار گرفتن سومین سهمیه برای حضور در این بازی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، تنیس از جمله رشته های اعزامی به بازی های آسیایی است که قرار بود با حداقل سهمیه آنهم در بخش بانوان در این بازی ها حاضر باشد البته تا هفته گذشته که رایزنی ها و پیگیری های مسئولان فدراسیون بالاخره نتیجه داد و این رشته صاحب یک سهمیه جدید شد تا بتواند در بخش مردان هم نماینده اعزامی داشته باشد.

در واقع بعد از صعود تیم ملی تنیس مردان به دسته دوم جهانی دیویس کاپ بود که درخواست فدراسیون تنیس برای تخصیص سهمیه ای به این بخش به منظور شرکت در بازی‌های آسیایی خیلی جدی تر مطرح شد و مورد پیگیری قرار گرفت.

در همین راستا هفته گذشته سهمیه تنیس برای بازی های آسیایی به دو سهمیه افزایش یافت. پیش از این قرار بود مشکات الزهرا صفی تنها نماینده اعزامی تنیس به این بازی ها باشد اما با سهمیه جدید تخصیصی، سینا مقیمی هم در بخش مردان راهی هانگژو خواهد شد.

البته گویا مسئولان تنیس به این دو سهمیه قانع نیستند و می خواهند سهمیه سومی هم داشته باشند تا در بخش مردان با ترکیب کامل و دو نفره حاضر شوند. بر همین اساس آنها پیگیری های جدیدی داشته اند تا در فاصله کوتاه باقی مانده تا زمان بازی های آسیایی بتوانند این سهمیه جدید را در اختیار بگیرند.

داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدا به دنبال این بودیم که با تیم کامل در هر دو بخش مردان و بانوان در بازی های آسیایی شرکت داشته باشیم اما فقط با یک سهمیه در بخش بانوان موافقت شد که آن را به مشکات الزهرا صفی اختصاص دادیم در حالیکه نفرات شایسته دیگری هم داشتیم که قابلیت حضور در بازی ها را داشتند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس پیگیر کسب سهمیه جدید بودیم. این پیگیری ها بعد از صعود به دسته دوم جهانی با جدیت بیشتری دنبال شد تا حداقل در بخش مردان هم به حق خود برسیم. با لطف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این پیگیری ها به نتیجه رسید و یک سهمیه هم در بخش مردان گرفتیم اما فکر می کنم که شایستگی تنیس به حدی است که حداقل در بخش مردان ترکیب کامل در اختیار داشته باشد. بنابراین رایزنی های دوباره ای داشته ایم تا سهمیه جدیدی در این بخش داشته باشیم.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: سینا مقیمی از نظر رنکینگ بین المللی، بالاترین تنیسور ایران به حساب می آید و به همین دلیل سهمیه جدید تخصیصی را در اختیار او قرار داده ایم. حمید رضا نداف و علی یزدانی هم اما شایستگی های حضور در بازی های آسیایی را دارند. به همین دلیل پیگیر کسب مجوز برای آنها هستیم.