چهارشنبه 18 مهر 1403

تلاش کردیم تا به اندیشه چهره‌های ارزشمند کشور توجه شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تلاش کردیم تا به اندیشه چهره‌های ارزشمند کشور توجه شود

شخصیت حافظ در نمایشگاه کتاب گفت: هدفمان توجه به چهره‌ی این مشاهیر نبوده بلکه توجه به شخصیت شاعران و آثار و اندیشه هایشان بوده است.

شخصیت نمایشی حافظ در نمایشگاه کتاب تهران گفت: هدف ما از شخصیت پردازی شاعران بزرگ ایرانی در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توجه بود، نکاتی که از حافظ شاعر بزرگ ایرانی دریافت کرده ام و نسبت به دیوان اشعارش متوجه مفهوم عشق شده ام، معنی که حافظ از عشق دارد توجه است.

وی افزود: ما هدفمان توجه به چهره ی این مشاهیر نبوده بلکه توجه به شخصیت شاعران و آثار و اندیشه هایشان بوده است، تمرکز ما به نشان دادن به آن چیزی که سال ها برایش تلاش کرده اند و خود را وقف آن کرده اند است و این مسئله باعث شده که قرن ها هنوز مردم از حافظ یاد کنند.

او می گوید: باید این مسئله مهم را درنظر گرفت که حافظ فردی بوده که قرن 8 زیسته و در حال حاضر در قرن 15 هجری قمری در همه ی خانه های ایرانی دیوان حافظ دیده می شود و این دلیل بر این می شود آن شخصیت و کاراکتر 50 سال از عمر خود را وقف این دیوان کرده و پشت این دیوان تفکر و اندیشه ی زیبا و ارزشمند نهادینه شده است، اندیشه ای که بسیار باید تلاش و جست و جو کنیم تا در این مجموعه اشعار چه رمزی نهفته است.

او ضمن اشاره به اینکه هدف ما از اجرای این طرح شباهت به چهره حافظ نبوده گفت: بازخورد مردم الحمدالله خوب بوده و به خوبی از ما استقبال کرده اند، به ما لطف دارند و می آیند که با ما عکس یادگاری بگیرند، گاها پیش می آید که شوخی هایی می شود و یا پیش آمده که کسی بگوید چهره ات به حافظ شباهتی ندارد شباهت داشتن و یا نداشتن چهره ها سلیقه ای است.

وی در پایان گفت: تلاش می کنیم مشاهیر ایرانی از جمله فردوسی، حافظ، مولانا و... و چهره های ارزشمند ایرانی به فراموشی سپرده نشوند بلکه نسل جوان که در حال آموزش و تحصیل است بیشتر به سمت جلال آل احمد و دیگر نویسندگان بزرگ کشور کشیده شوند و بدانند این افراد چه تفکر و اندیشه و چه آثاری و دستاوردی داشته اند که به این جایگاه رفیع رسیده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات
تلاش کردیم تا به اندیشه چهره‌های ارزشمند کشور توجه شود 2