پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تمرکززدایی فعالیت‌های بزرگ فرهنگی از تهران به دانشگاه‌های شهرستان‌ها

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تمرکززدایی فعالیت‌های بزرگ فرهنگی از تهران به دانشگاه‌های شهرستان‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر تمرکز زدایی فعالیت‌های بزرگ فرهنگی از تهران به دانشگاه‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های بزرگ فرهنگی را از تهران به شهرستان‌ها بردیم.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست مشترک با معاونت فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: نگاه مقام معظم رهبری به دانشگاه اسلامی، تولید و ساخت انسان تراز انقلاب اسلامی است. زحماتی طی سالیان گذشته در این زمینه صورت گرفته که البته کافی نیست و در دوره جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، برنامه‌ها و رویدادهای دقیق و کارشناسی شده‌ای را در این راستا طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیار وسیع است و به برکت نظام اسلامی امروز در جای جای کشور بستر آموزش عالی مهیا شده و همین شبکه امروز آمادگی کامل دارد تا در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی اقدام کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: نقطه محوری توجه ما در دوره جدید وزارت علوم، تمرکززدایی و توجه دادن به ظرفیت‌های متعدد و متکثر در اقصی‌نقاط کشور است و لذا بسیاری از رویدادها و برنامه‌های بزرگی که تا قبل از این صرفا در تهران برگزار می‌شد را به شهرستان‌ها بردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در ادامه علی قجری، دبیر ستاد جهاد تبیین وزارت علوم نیز با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین و تشکیل ستادی با این ماموریت در وزارت علوم، گفت: الحمدلله به برکت کلام نافذ رهبر انقلاب، طی مدت کوتاهی از تاسیس و آغاز فعالیت ستاد جهاد تبیین دانشگاهیان کشور، بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، سازماندهی خوبی را برای نقش آفرینی محلی، منطقه ای و ملی در جهت تبیین توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی کشور ایجاد کرده‌اند.

دبیر ستاد جهاد تبیین وزارت علوم افزود: با ظرفیت خوبی که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در کشور دارد، می‌توانیم هم افزایی مؤثری را میان دانشگاه‌ها و ائمه جمعه در شهرهای مختلف شکل دهیم و شاهد برکتی عظیم در عرصه جهاد تبیین باشیم.

حجت‌الاسلام حسنی، معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز با تشریح ابعاد فعالیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: تمرکز حجت الاسلام حاج علی اکبری و دوره متاخر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر الگوی اعتلای ایمانی و انقلابی شهر است؛ بر این مبنا نیز طراحی‌های دقیقی در سه سطح استان، شهرستان و بخش در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی افزود: این شورا با محوریت در 14 عرصه مهم، ماموریت‌های امام را تعریف کرده است که عنصر مسجد به عنوان بستر اصلی اقدامات درنظرگرفته می شود. همچنین مخاطبان کلیدی ماموریت‌های ما در سه سطح نسل جوان و نوجوان، خانواده و زن و نخبگان در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ظرفیت 900 امام جمعه در سراسر کشور می‌تواند در نسبت با ظرفیت دانشگاه‌ها، اساتید و تشکل‌های دانشجویی، فرصتی عظیم را برای تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دستاوردهای کشور ایجاد کند و آمادگی این همکاری وثیق در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم وجود دارد.

حجت الاسلام نظری، مسئول میز دانشگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز خاطرنشان کرد: سامانه راهبری فرهنگ در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان یک بستر مناسب و فراگیر برای ارائه محتوا و انتقال ایده‌ها، تجربیات و هماهنگی میان امامان جمعه در سراسر کشور به شمار می‌آید که می‌تواند در هم‌افزایی با دانشگاهیان بسیار منشأ اثر باشد.

انتهای پیام