شنبه 7 مهر 1403

تمسک به قرآن و عترت پیامبر (ص) تضمین کننده وحدت بین مسلمین است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تمسک به قرآن و عترت پیامبر (ص) تضمین کننده وحدت بین مسلمین است

میرمهدی اظهار کرد: طبق روایات تضمین وحدت بین مسلمین این است که همه به قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) تمسک کنند که اگر این تمسک اتفاق بیافتد وحدت بین مسلمین برقرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرمهدی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب گفت: وجود مبارک پیامبرگرامی اسلام منشا وحدت همه امت اسلامی است. تعالیم پیامبران و همه انبیا انسان ها را به یک مسیر دعوت کردند که ضامن سعادت انسان دردنیا و آخرت باشد.

وی در ادامه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) منادی توحید است و توحید جز با ولایت اهل بیت میسر نیست و تنها کسی که به عنوان بنیان گذار مذهبی حق بین مذاهب اسلامی است امام صادق است. میرمهدی اظهار کرد: پیامبراکرم (ص) فرمودند:"هر کسی به کتاب خدا تمسک جوید گمراه نمی شود" طبق روایات تضمین وحدت بین مسلمین این است که همه به قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) تمسک کنند که اگر این تمسک اتفاق بیافتد وحدت بین مسلمین برقرار می شود. این کارشناس مذهبی افزود: اگر کسی همه فرمایشات پیامبر را قبول کند و اطاعت کند اطاعت خدا را کرده است حبل الهی جز ولایت خود پیغمبر و ائمه معصومین نیست. وی خاطر نشان کرد: اگرهمه مردم به ریسمان الهی چنگ بزنند و روش پیامبر را در پیش بگیرند به حبل الله اعتصام دارند و تفرقه هم پیدا نمی کنند همه تفرقه های که بین مسلمین است به خاطر این است که ما تابع پیامبر نیستیم و هواهای نفسانی را ترجیح می دهیم. میرمهدی گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند به دستورات پیامبراکرم (ص) را که شامل همه امور اخلاقی و اعتقادی می شود عمل کنند در این صورت وحدت اتفاق می‌افتد امروزه مشکل در عملکرد است نه در اسلام. میرمهدی در پایان خاطر نشان کرد: همان طورکه اهل بیت با خلفای زمان به نحوی مدارا کردند ما هم مواقعی که نمیتوانیم حق را اثبات کنیم باید مدارا کنیم تا بین مسلمین تفرقه ای نباشد. انتهای پیام /