سه‌شنبه 28 فروردین 1403

تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها یک اشتباه بزرگ است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها یک اشتباه بزرگ است

به گزارش خبرنگاراقتصاد ایران: جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین عصر چهارشنبه با حضور زالی دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، فاطمه محمد بیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهار داشت: مهمترین مانع در رونق و جهش تولید سودهای بانکی است و این موضوع باید در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد تا چالش تولیدکننده را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: پولی که بانک به عنوان تسهیلات می‌دهد در واقع سرمایه‌های مردم است در حالی که گویی بانک صاحب سرمایه است و از جیب مردم حاتم بخشی می‌کند.

سیاهکلی تصریح کرد: گاهی اوقات بانک‌ها امانتدار خوبی هم نیستند و پول‌های مردم را در جای دیگر مانند ملک و زمین سرمایه گذاری می‌کنند به همین دلیل تولید همچنان مشکل دارد.

وی اظهار داشت: امروز سودهای بانکی در بخش تولید بیش از 25 تا 30 درصد است و با این رویکرد نباید انتظار رونق تولید داشت.

سیاهکلی افزود: بانک‌ها حق ندارند به بهانه گرفتن مطالبات خود واحدهای تولیدی را تملک کرده و آن را به مزایده گذاشته و چرخه تولید را متوقف کنند و آنچه تاکنون رخ داده یک اشتباه بزرگ است و در مجلس موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان این دوره با جدیت موضوعات بانکی و بیمه‌ای را بررسی خواهند کرد تا موانع تولید برداشته شود.

تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها یک اشتباه بزرگ است 2
تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها یک اشتباه بزرگ است 3