پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تهرانی‌ها باز هم رکورد زدند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
تهرانی‌ها باز هم رکورد زدند

همیشه که قرار نیست رکورددار بودن تهرانی‌ها در خبرها، رکورد‌های منفی باشد. مثل شکستن رکورد مصرف برق یا از این دست خبر‌ها که الحق هم جالب نیستند. اما این بار خبر ما از شکستن رکورد پایتخت‌نشینان از آن خبر‌های افتخارآفرین است که تهرانی‌ها می‌توانند کلی با آن پز بدهند.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا اصل خبر چیست؟ خبر این است که ستاد دیه استان تهران رتبه اول را در آزادکردن زندانی‌ها به‌دست آورده است. این خبر را مدیر ستاد دیه استان تهران، حشمت‌الله حیات الغیب گفته و جزئیات خیررسانی تهرانی‌ها را هم توضیح داده است.

قضیه از این قرار است که در 6‌ماه اول سال، نیکوکاران در میدان رقابت و ایثار مال، بدهی 480نفر زندانی بدهکار را پرداخت کرده‌اند که نسبت زندانیان آزاد شده نسبت به نیمه نخست سال گذشته رشد بیش از 85درصدی دارد. از این 480نفر، 438نفر آقا و 42نفر هم زندانی خانم بوده‌اند و بدهی آنها هم بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده که بخش قابل‌توجهی از آن توسط خیران پرداخت شده و شاکیان هم بی‌خیال بخش قابل‌توجهی از آن شدند.

البته بخشی از بدهی هم با قبول اعسار از سوی مراجع قضایی کاهش پیدا کرد تا مددجویان واجد شرایط بعد از آزادی به‌صورت اقساط، بدهی خود را پرداخت کنند.

از میان اخبار

صدور حکم حبس برای رئیس سابق اداره گمرک ساوه

گِل‌نِبِشته‌های هخامنشی به ما چه می‌گویند؟

ماجرای تکان دهنده از قتل عام خانواده لارستانی!

مجازات عجیب نگهداری گربه برای زوج اصفهانی!