یک‌شنبه 8 مهر 1403

توافق 170 میلیارد تومانی شهرداری و ارتش بعد از 10 سال

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توافق 170 میلیارد تومانی شهرداری و ارتش بعد از 10 سال

سید محمد موسوی، شهردار منطقه 11 تهران اظهار کرد: شهرداری و مجموعه دانشگاه دافوس از 10 سال پیش تفاهماتی برای عقب‌نشینی دیوار این دانشگاه و توسعه مسیر خیابان کمالی داشتند که محقق نشده بود، اما با پیگیری جدی و مستمر، در سال جاری زمین ارتش به متراژ 2730 مترمربع به ارزش بیش از 170 میلیارد تومان با همکاری شهرداری منطقه 11 و سازمان املاک شهر تهران تهاتر شد.

وی با بیان اینکه فرماندهی دافوس در مجموعه دانشگاه جنگ در حال احداث مسجدی چندمنظوره با کاربری برگزاری مراسمات فرهنگی است که پس از احداث امکان بهره‌برداری عمومی و غیرنظامی برای شهروندان از آن فراهم می‌شود، افزود: در حال حاضر با اجرای توافق؛ دیوار مجموعه دانشگاه در خیابان کمالی در حال تخریب است و دسترسی شهروندان به مجموعه‌های فرهنگی - آموزشی ارتش که تا قبل از این درون مجموعه دانشگاه قرار داشت، تسهیل و فراهم شده است.

شهردار منطقه 11 تهران همچنین در تشریح مزایای اجرای توافق بین شهرداری و ارتش گفت: پس از تخریب کامل دیوار که تا پایان هفته دفاع مقدس به اتمام می‌رسد، عملیات پیاده‌روسازی و اجرای فضای سبز با المان‌های ورزشی و شهری اجرا می‌شود که ماحصل آن توسعه فضای سبز و سرانه ورزشی محله حر است.

موسوی تصریح کرد: کل این پروژه دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد. 5 ملک معارض نیز در طرح است که با پیگیری اداره املاک منطقه 11 در حال رفع چالش‌ها و تملک هستیم.