چهارشنبه 11 مهر 1403

توانمندسازی هنرستان های دریایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
توانمندسازی هنرستان های دریایی

تفاهم‌نامه توانمندسازی هنرستان‌های دریایی استان هرمزگان با هدف ارتقای آموزش های مهارتی بین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و مؤسسه راهبر دانش دریا امضا شد.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - مشاور وزیر آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی، از موفقیت‌های استان هرمزگان در توسعه آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت: وضعیت آموزش و پرورش هرمزگان در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بسیار مطلوب بوده است.

علی بذرافشان، با بیان اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، هدف‌گذاری شده است که پوشش تحصیلی شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به 50 درصد برسد، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با عبور از هدف 55 درصدی، عملکرد بهتری از میانگین کشوری داشته است.

بذرافشان عنوان کرد: با توجه به توسعه کمی، اکنون استان هرمزگان به دنبال تحقق اهداف کیفی است. امضای تفاهم‌نامه امروز یکی از این اقدامات است که با تجهیز و به‌روزرسانی هنرستان‌های دریایی، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها به شایستگی‌های بالاتری برای ورود به بازار کار دست خواهند

یافت. محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیزگفت: استان هرمزگان موفق شده است سهم 55 درصدی خود در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را محقق کند و یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه، تجهیز هنرستان‌ها و توانمندسازی نیروی انسانی در این حوزه است. وی تأکید کرد: اولویت اصلی سال تحصیلی جدید، استانداردسازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌های دریایی استان است. مصطفی آذرکیش مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، هدف اصلی این تفاهم‌نامه را ارتقای توان کارآفرینی و بهره‌مندی حداکثری هنرجویان از امکانات و آموزش‌های باکیفیت عنوان کرد.

--> اخبار مرتبط