شنبه 14 مهر 1403

توجه به آمایش سرزمینی، بازار مسکن را وارد رونق می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توجه به آمایش سرزمینی، بازار مسکن را وارد رونق می‌کند

همزمان با افزایش تولید و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود که در این بین هوشنگ طالع، کارشناس اقتصادی مسکن با بیان اینکه موضوع مسکن و مسائل مرتبط با آن دارای جهات گوناگونی است که همه آنها را باید با هم دید گفت: بسیاری از این گونه مسائل، لزوما اقتصادبنیان نیست و ریشه در جوانب دیگر از جمله ساختار اداری و سازمانی تا مسائل گوناگون دیگر دارد.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری باید از تصویب شتاب زده قوانین خودداری و برای وضع هر مقرره ای دقت، مطالعه و تامل کافی کنند.

همچنین سعید باقری دیگر کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه کشور ایران برای سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار مناسب است گفت: بازار مسکن از آبان ماه وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم شود.

در ادامه بهنام ملکی، اقتصاددان به موارد مهمی در حوزه مسکن اشاره کرد و بیان کرد: انتقال پایتخت اداری و قضایی از تهران، توجه جدی تر به آمایش سرزمینی و استفاده درست از نظریات کارشناسان از جمله موارد مهم در موضوع مسکن است.

مجید گودرزی، تحلیلگر اقتصادی با ابراز تاسف از وضعیت مسکن در ایران و فشار زیادی که روی دوش مستاجران است، از رها بودن این بازار و عدم کنترل آن انتقاد کرد.

کارشناس مسکن اظهار داشت: نمی توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگریست. بلکه باید دید هر قانون چه تاثیر اقتصادی در پی خواهد داشت. برای بحث مسکن و ارائه پیشنهادات نیز باید به همه تبعات و تاثیرات هر قانون پیشنهادی در صورت تصویب توجه کرد.