دوشنبه 9 مهر 1403

توجه ویژه وزیر ورزش به شمشیربازی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توجه ویژه وزیر ورزش به شمشیربازی

وزیر ورزش و جوانان در نشست با رئیس فدراسیون شمشیربازی، عضو هیئت رئیسه و ملی‌پوشان با تاکید بر جایگاه این رشته المپیکی، ظرفیت‌های بالای آن را مورد توجه قرار داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی؛ در نشستی صمیمی که در محل وزارت ورزش و میان احمد دنیامالی وزیر ورزش با علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون، فضل‌الله باقرزاده عضو هیئت رئیسه همراه با علی پاکدامن و محمد رهبری از اعضای تیم ملی اسلحه سابر برگزار شد، شرایط شمشیربازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دنیامالی: با همه رفیق هستم ولی در کار تعارف ندارم

این نشست بنا به درخواست فدراسیون شمشیربازی و در راستای توجه وزیر ورزش به این رشته المپیکی به عنوان یکی از رشته های دارای ظرفیت و شانس برای مدال‌آوری در بازی های المپیک برگزار شد.

دنیامالی در این نشست ضمن اشاره به عملکرد تیم ملی اسلحه سابر در بازی های المپیک که با کسب جایگاه چهارم همراه بود، تاکید کرد: به جز رشته های همیشه مدال آور، کمتر رشته دیگری از ایران موفق به کسب آن شده است. این جایگاهی ارزشمند بود که با درایت فدراسیون و تلاش مربیان و ملی پوشان به دست آمد.

وی تصریح کرد: تیمی که با وجود بسیاری ناحقی ها موفق به کسب این جایگاه در المپیک می شود، به طور حتم ظرفیت مدال آوری در این بازی ها را هم دارد و باید یکی از رشته‌های ورزش ایران در المپیک آتی شود.

در جریان این نشست پورسلمان گزارشی از شرایط فدراسیون شمشیربازی و روند دنبال شده طی مدت زمان ریاستش ارائه کرد و به منظور پیشبرد اهداف و برنامه ها خواستار توجه بیشتر به خصوص در زمینه زیرساخت ها شد.

در همین راستا وزیر ورزش با تاکید بر حمایت وزارت ورزش از مجموعه شمشیربازی بر پیگیری مجدانه برنامه ها در فدراسیون تا زمان محقق شدن اهداف در المپیک آینده تاکید کرد.

برنامه محوری، استفاده از هوش مصنوعی و دانش روز، توجه ویژه به بخش بانوان، حساسیت المپیک لس‌آنجلس، دستیابی به کرسی های تاثیرگذار اسیا و جهان، تاثیرگزاری ورزش در جهان امروز و پشتوانه سازی مواردی بود که دنیامالی در نشست با رئیس و دیگر نمایندگان فدراسیون شمشیربازی بر ضرورت توجه به آنها تاکید کرد.