شنبه 14 مهر 1403

توده هوای سرد زنجان را دربر می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توده هوای سرد زنجان را دربر می‌گیرد

زنجان -- ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود توده هوای سرد به زنجان، میزان دما در اغلب مناطق این استان به زیر صفر خواهد رسید.

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: توده هوای سرد از سمت اروپای شرقی وارد منطقه می شود و از فردا / پنجشنبه 22 آبان ماه جاری / هوای استان زنجان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: میزان برودت هوا در شهر زنجان می تواند به 3- درجه سانتیگراد و در مناطق سردسیر استان نیز به 6 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد و توده هوای سرد تا پایان هفته در این استان، ماندگار خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه /24 و 25 آبان ماه جاری / کاهش دما محسوس تر خواهد بود و اغلب مناطق این استان با دمای زیر صفر مواجه خواهند شد که لازم است کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و همچنین در محافظت از گلخانه ها و تاسیسات خود، به توصیه ها و هشدارها، توجه جدی داشته باشند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را 10 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، افزود: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای 3+ درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم نیز با 16+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این استان گزارش شد. کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران که از روز گذشته در زنجان آغاز شده است تا صبح فردا / پنجشنبه / ادامه خواهد داشت و جمعه /23 آبان ماه / نیز بارندگی ها به شکل خفیف خواهد بود. در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*