دوشنبه 2 مهر 1403

تورنمنت مرموز فیفا: باشگاه‌ها چیزی نمی‌دانند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تورنمنت مرموز فیفا: باشگاه‌ها چیزی نمی‌دانند!

فیفا هنوز جزئیات و برنامه‌هایش را برای برگزاری فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان، اعلام نکرده است.

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که جام باشگاه‌های جهان فیفا 2025 با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو است. این تورنمنت قرار است با حضور 32 تیم برگزار شود، اما هنوز جزئیات مهمی مانند شهرهای محل برگزاری و استادیوم‌ها و پخش تلویزیونی آن مشخص نیست و این وضعیت باعث نگرانی و نارضایتی تیم‌ها و اتحادیه‌های بازیکنان شده است.

رئال مادرید به تازگی و تا کمتر از سه ماه تا برگزاری فینال جام بین‌قاره‌ای، از محل برگزاری این مسابقه که در قطر خواهد بود، مطلع شد اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی و محل برگزاری جام باشگاه‌های جهان که قرار است از 15 ژوئن تا 13 ژوئیه برگزار شود، در دست نیست.

این تورنمنت که قرار است 63 بازی در 29 روز داشته باشد، به عنوان یک آزمایش برای جام جهانی 2026 که در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است. جام باشگاه‌های جهان نیز قرار است در آمریکا برگزار شود اما همچنان مشخص نیست چه تیمی در کدام شهرها و استادیوم‌ها بازی خواهد کرد.

همچنین انتقادات زیادی درباره وضعیت زمین‌های بازی در آمریکا وجود دارد، زیرا بسیاری از این زمین‌ها برای ورزش‌های مختلف استفاده می‌شوند و فوتبال در اولویت آخر قرار دارد. فاصله‌های طولانی بین محل‌های برگزاری نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. این مسائل باعث شده تا فیفا در تخصیص محل‌های برگزاری تأخیر داشته باشد.