سه‌شنبه 24 مهر 1403

توزیع حدود 18 هزار بسته بهداشتی بین بیماران خاص آذربایجان‌غربی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع حدود 18 هزار بسته بهداشتی بین بیماران خاص آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد 17 هزار و 851 بسته بهداشتی حفاظتی را بین 10 گروه از بیماران خاص این استان توزیع کرد.

«سعید رهبر سوره» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 10 هزار و 125 مورد از این تعداد در ارومیه و باقی در 16 شهرستان آذربایجان‌غربی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: بیماران همودیالیزی، دیالیز صفاقی، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، ای بی، سی اف، ام پی اس، سرطانی و پیوندی گروه‌های بیمارانی هستند که بسته‌های بهداشتی و حفاظتی را دریافت کردند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: هر بسته حفاظتی بیشتر شامل ضدعفونی کننده دست و پوست، ماسک و دستکش است.

«رهبر سوره» بیان کرد: این بسته‌های بهداشتی در راستای حفظ بیماران خاص و ایمن کردن آن‌ها در مقابل شرایط موجود است.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است

*س_برچسب‌ها_س*