سه‌شنبه 24 مهر 1403

توزیع هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان عشایری شیروان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان عشایری شیروان

بجنورد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان عشایری شهرستان شیروان توزیع شد که این بسته‌ها شامل محتوای آموزشی مکتوب، صوتی و تصویری است.

عصمت بدخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش دانش آموزان عشایری مستقر در مناطق روستایی آسان تر است گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، 420 دقیقه موضوعات آموزشی از رادیوی اترک و 270 دقیقه از طریق تلویزیون برای هزار دانش آموز عشایر برنامه پخش شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مناطق مرزی به شبکه آموزش دسترسی ندارند، افزود: در این شرایط همکاران تلاش‌های لازم را برای آموزش دانش آموزان از طریق پیامک، فضای مجازی، رادیو و تلویزیون و حتی حضور در این مناطق انجام می دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 80 درصد آموزش دروس مختلف در اسفندماه به پایان رسیده بود که 20 درصد باقی مانده را همکاران از روش های یاد شده پوشش دادند و امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود که معلم با بررسی وضعیت پیشرفت دانش آموزان، ارزشیابی سالانه انجام می دهد.

شهرستان شیروان بیشترین شمار دانش آموزان عشایری در خراسان شمالی را دارد و هم اکنون هزار و 333 دانش آموز عشایر در 104 آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و شبانه روزی این شهرستان تحصیل می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*