دوشنبه 16 مهر 1403

توزیع 800 بسته غذایی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توزیع 800 بسته غذایی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی

800 بسته غذایی به ارزش اعتباری بیش از 200 هزار تومان برای اقشار کم در آمد و شهرستان های آسیب دیده از زلزله اخیر در خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، صبح امروز در محل شهرک صنعتی بجنورد به همت سازمان بسیج صنعت و معدن و بسیج کارخانجات و کارگری و همکاری واحد های تولیدی استان تعداد 800 بسته غذایی به ارزش اعتباری بیش از 200 هزار تومان برای اقشار کم در آمد و شهرستان های آسیب دیده از زلزله اخیر توزیع شد.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتری ساعت 3.34 دقیقه بامداد دوشنبه مناطقی از جنوب استان و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با فاصله دو ساعت زمین لرزه ای دیگر به قدرت 5.4 ریشتر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

به گفته محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی براثر زلزله 5.5 ریشتری روز گذشته در برخی شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان 121 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.

همچنین طبق آمارها تاکنون یک هزار و 200 واحد مسکونی به خصوص در مناطق روستایی استان خراسان شمالی بین 20 تا 50 درصد دچار خسارت شدند.

با کمک هلال احمر برای اسکان زلزله زدگانی که خانه هایشان تخریب شد و حتی کسانی که به هر دلیلی امکان سکونت در واحدهای مسکونی خودشان را نداشتند، چادر در اختیارشان قرار گرفت و مشکلی برای اسکان دهی موقت این خسارت دیدگان نیز وجود ندارد.

همچنین بنا بر اظهارات رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی زلزله‌های 5.5 و 5.4 ریشتری به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی شهرستان‌های گرمه و جاجرم 66 میلیارد ریال خسارت زد که بیشترین آن مربوط به تخریب واحدهای دامی است، به دنبال وقوع این زلزله ها در شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان در مجموع 210 واحد دامداری روستایی تخریب شد. انتهای پیام /