سه‌شنبه 17 مهر 1403

توزیع 861 تن روغن خوراکی در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع 861 تن روغن خوراکی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 861 تن روغن خوراکی تنظیم بازار برای مصرف خانوار استان با نرخ مصوب در حال جذب و توزیع است و نگرانی در تامین این محصول وجود ندارد.

حسن وحیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حواله برای تامین 630 تن روغن خوراکی مصرف خانوار صادر شده است که بخشی جذب شده و در حال توزیع است.

وی افزود: 231 تن روغن خوراکی هم در فروشگاه های زنجیره ای استان عرضه می شود، علاوه بر آن برای مصرف اصناف و صنایع استان هم 50 تن روغن خوراکی در حال جذب است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عمده روغن خوراکی، روغن مایع است اما تلاش داریم تا روغن جامد هم جذب و توزیع شود.

وحیدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تامین برنج هندی برای تنظیم بازار استان گفت: 400 تن از این محصول در شهرستان های مختلف توزیع خواهد شد.

وی گفت: توزیع شکر تنظیم بازار هم از اوایل آذرماه در استان آغاز می شود و مقرر است ماهانه بیش از 430 تن از این محصول با قیمت مصوب توزیع شود.

وحیدی تصریح کرد: سهم استان از توزیع شکر تنظیم بازار، تامین سه هزار و 452 تن است که این میزان شکر تا خردادماه سال آتی در بازار توزیع می شود.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شکر تنظیم بازار در بسته های یک کیلوگرمی توزیع می شود و قیمت هر بسته حداکثر 87 هزار ریال تعیین شده است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و میزان مصرف سالانه شکر در این استان، 28 هزار تن و برنج 35 هزار تن است.

*س_برچسب‌ها_س*