سه‌شنبه 12 تیر 1403

توسعه بخش دیشموک نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توسعه بخش دیشموک نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور به دیشموک سفر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس جلسه شورای اداری در بخش دیشموک با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری کهگیلویه، مدیرعامل بنیاد علوی کشور و برخی مدیران کل استان و شهرستانی برگزار شد.

در این جلسه رییس بنیاد علوی، امام جمعه، رییس آموزش و پرورش و شهردار، مسائل و مشکلات بخش دیشموک را بیان کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بعد از شنیدن ارائه برنامه های انجام شده توسط بنیادعلوی و نیز مشکلات پیش رو از طرف سایر مدیران گفت: باید برای رفع مشکلات اولیت بندی ها انجام شود که در همین راستا استاندار و تیم وی در استان خواستار توجه به این مهم هستیم.

پرویز فتاح با اشاره به اینکه برای اجرای طرح بزرگ اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بنیاد مستضعفان پای کار خواهد بود افزود: مسئولان استانی باید نسبت با تعریف طرح بزرگ اقدام کنند تا در راستای آن سرمایه گذاری انجام شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح بنیاد برکت در دیشموک طی یک سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته است و نیار هست به این طرح ها سرعت بیشتری داده شود.

فتاح با اشاره به اینکه در سال گذشته 31 میلیارد تومان اعتبار در دیشموک توسط بنیادعلوی هزینه شده است اضافه کرد: برای اشتغال زایی در دیشموک خارج از سهمیه استانی وام اشتغال زایی تدارک دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه برای استان کهگیلویه وبویراحمد مبلغ یکصد میلیارد تومان وام اشتغال زایی قرض‌الحسنه اختصاص یافته است گفت: برای مبلمان شهری دیشموک اعتباری به شهرداری کمک می شود تا در مبلمان شهری این شهر هزینه شود.

وی با اشاره به ساخت کلاس درس در دیشموک افزود: طبق اولویت بندی با همکاری استاندار کهگیلویه وبویراحمد این مهم در شهر دیشموک و روستاهای بزرگ انجام می شود.

فتاح با اشاره به قول احداث یک مرکز درمانی بهداشتی در دیشموک ادامه داد: در صورت تجهیز و همکاری علوم پزشکی استان، ساختمان مرکز بهداشت و درمان در دیشموک ساخته می شود.

رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی افزود: در این زمینه نیز کمک های لازم برای توسعه دیشموک و ساخت این مرکز داده می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به طرح هایی که در سفر ریاست جمهوری برای دو منطقه دیشموک و چاروسا تعریف شده است گفت: اگر مسؤلان همت کنند و طرح ها به در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد تحول بزرگی را این مناطق در حوزه های مختلف اشتغال‌، آب، و... را شاهد خواهیم بود.

احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه برای توسعه دیشموک و چاروسا از سرجمع اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان نیازمند هستیم افزود: که علاوه بر این مبلغ یاد شده اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیز برای توسعه گیاهان دارویی در این منطقه نیازمند هستیم.

انتهای پیام /