سه‌شنبه 10 مهر 1403

توسعه شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است

گچساران - ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه شهرک های صنعتی استان نیازمند تحقق اعتبارات پیش بینی شده است.

سید هاشم موسوی روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر سال گذشته مقام عالی وزارت 100 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی و 100 میلیارد ریال از محل بودجه استانی برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد اما هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به کمبود زمین در برخی شهرک های صنعتی استان به ویژه شهرستان های گچساران و بویراحمد ابراز داشت: این اعتبار برای خرید زمین صنعتی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت تحقق این اعتبارات بخشی از نیاز زمین برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در استان مرتفع خواهد شد.

موسوی بیان کرد: یکی از برنامه ها به منظور ایجاد توازن منطقه ای و فرصت های خلق ثروت پیش مطالعه جهت ایجاد هشت ناحیه صنعتی به تفکیک شهرستان های استان است که تحقق آن نیازمند هم افزایی و همراهی مسئولان و متولیان است.

وی از فرمانداران شهرستان های تابعه کهگیلویه و بویراحمد، منابع طبیعی و مجموعه مدیران مرتبط خواست تا با همراهی و همکاری به توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال مناطق کمک کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صنعتگران استان همواره در سنگر تولید برای سربلندی کشور تلاش می کنند و سربازان خط مقدم جهاد اقتصادی هستند که یکی از نمونه های آن در بحران کرونا محقق شد.

موسوی گفت: پنج واحد صنعتی استان با تغییر خطوط و تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم به مهار بحران ویروس کرونا کمک کردند.

وی گفت: متولیان شهرک های صنعتی نیز تلاش کرده اند تا با اجرای فصل‌های حمایتی ویژه‌ای برای واحدهای صنعتی در مواجهه با ویروس کرونا همراهی کردند.

سید هاشم موسوی اظهار داشت: مدیریت و تعامل در دریافت اقساط زمین صنعتی، همراهی با این واحدها در مواجهه با بحران کرونا به صورت خاص در حوزه اختیارات شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله حمایت های ویژه پیش بینی شده است.

وی به بیان کرد: به صورت عام نیز مدیریت در پرداخت تسهیلات بانکی و نام نویسی برای پرداخت بیمه بیکاری از برنامه های کلان برای حمایت از تولیدکنندگان خسارت دیده از بحران کرونا در استان است.

موسوی عنوان کرد: شناسایی واحدهای پر خطر و ضدعفونی شهرک های صنعتی پرتردد از اقدامات دیگر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرک های صنعتی استان است.

وی ابراز داشت: شهرک های صنعتی، شهرک صنعتی یاسوج 1 و یاسوج 2 و یاسوج 3 و چهاربیشه از جمله شهرک هایی هستند که در چند مرحله ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

موسوی افزود: اطلاع رسانی و مشاوره و برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی با هدف تحقق مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در شهرک های صنعتی استان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد 21 شهرک صنعتی مصوب و 13 شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

مساحت زمین های شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 541 هکتار بوده که از این میزان 778 هکتار صنعتی و مابقی نیز زیرساخت ها شامل محوطه سازی، جدول گذاری و فضای سبز است.

*س_برچسب‌ها_س*