سه‌شنبه 10 مهر 1403

توسعه گردشگری با اجرای زیست شبانه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
توسعه گردشگری با اجرای زیست شبانه

طرح زیست شبانه (شبگردی) به همت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به مرحله اجرا در خواهد آمد.

دنیای اقتصاد - کیش - سرپرست معاونت گردشگری این سازمان با اشاره به اجرای طرح زیست شبانه گفت: این طرح در فاز نخست در سه منطقه ساحلی و در فاز بعدی این طرح، چند مرکز تجاری و خدماتی به گشت شبانه اضافه خواهند شد.

مهدی ذوقی عنوان کرد: در این مناطق، از ساعت 22 الی 3 بامداد، تفریحات و ورزش‌های دریایی غیر موتوری و سبک، ارائه غذاهای خیابانی، بازی‌های هیجانی و اجرای موسیقی برگزار خواهد شد.

همچنین، اتوبوس گردشگری نیز خدمات جابجایی مسافران و علاقه‌مندان به این شبگردی را از نقاط مختلف جزیره بر عهده خواهد داشت. وی، هدف از اجرای طرح گشت شبانه را خواست مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از ساکنان و گردشگران جزیره کیش علاقه‌مند هستند در طول شب از زیبایی و تفریحات شبانه جزیره زیبا کیش بهره مند شوند.

وی افزود: زیست شبانه یا همان شبگردی، نه تنها به افزایش نشاط و شادابی در جامعه کمک می‌کند، بلکه به رونق اقتصادی نیز منجر می‌شود و با اجرای این طرح، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شده و کسب و کارهای محلی از رونق بیشتری برخوردار خواهند شد. همچنین، گردشگران بیشتری جذب جزیره کیش خواهند شد که این امر به توسعه پایدار منطقه کمک می‌کند.