پنج‌شنبه 12 مهر 1403

توصیه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری: ورزشکاران از پودر مشترک استفاده نکنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توصیه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری: ورزشکاران از پودر مشترک استفاده نکنند

تهران - ایرنا - فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برای مبتلا نشدن ورزشکاران به ویروس کرونا، توصیه‌هایی را مطرح و به ورزشکاران اعلام کرد.

در سمیناری که از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برگزار شد توصیه شده است فاصله فیزیکی بین وزنه‌بردار و بقیه باید یک متر باشد البته این شامل خانواده و افرادی که با ورزشکار زندگی می‌کنند نمی‌شود. در این توصیه زدن ماسک هنگام تمرین الزامی است. همچنین ورزشکاران نباید از هالتر مشترک استفاده کنند در صورت استفاده قبل از تمرین باید ضدعفونی شود. شستن دست با آب و صابون در میانه تمرین و هنگام استراحت از دیگر توصیه‌های فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری است.

در ادامه این توصیه ها آمده است پس از بازگشت به تمرین هم ابتدا هالتر را با ماده ضدعفونی کننده که حاوی الکل است، تمیز کنید. به هیچ عنوان هم حوله مشترک استفاده نکنید. پودری که به دست‌های خود می‌زنید را به هیچ عنوان مشترک استفاده نکنید و حتما هر وزنه‌بردار برای خودش پودر داشته باشد.

در بخش دیگر از توصیه های iwf تاکید شده است که اگر احساس ناخوشایندی داشتید مثلا تب، سرفه داشتید یا سخت نفس می‌کشیدید حتما با پزشک خود صحبت کنید و حتما از ماسک استفاده کنید تا دیگران را آلوده نکنید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*