جمعه 10 فروردین 1403

توضیحات قهرمان پارالمپیک درباره مزایده مدالش برای آزادی زندانیان: امیدوارم بتوانم توشه‌ای برای آخرتم جمع کنم

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
توضیحات قهرمان پارالمپیک درباره مزایده مدالش برای آزادی زندانیان: امیدوارم بتوانم توشه‌ای برای آخرتم جمع کنم

ملی‌پوش پارادوومیدانی گفت: ترجیح دادم مدال‌هایم را در جهت کار خیر به مزایده بگذارم تا مردم را به چنین کار‌هایی تشویق کنم و آن‌ها را به سمت این حرکت خداپسندانه بکشانم.

علیرضا مختاری قهرمان پارادوومیدانی در گفت‌وگو با میزان، درباره مزایده مدال طلای خود در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار داشت: در دو سال گذشته که در اردو‌های تیم ملی بودم، برنامه یک شهر ضیافت در استان اصفهان پخش می‌شد. پس از دیدن این برنامه تصمیم گرفتم برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد کمک کوچکی برای آن‌ها انجام دهم.

وی افزود: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا مدال طلا و برنز خودم را در مواد پرتاب وزنه و دیسک به وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی اهدا کرده بودم تا پس از این کار نمادین مقدمات حضور دو دستگاه آمبولانس و یک پایگاه آورژانس را در بخش باغ بادران، زادگاه پدری‌ام شهر لنجان اصفهان فراهم کنند. همچنین بعد از کسب نقره پارالمپیک توکیو آن را به کشاورزان مظلوم اصفهان و آب زاینده‌رود اهدا کردم.

دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو تصریح کرد: تصمیم دارم سایر مدال‌هایی را که دریافت کرده‌ام به زودی زود صرف امور خیریه کنم تا از این طریق بتوانم هم موجبات شادی روح پدر و مادر فقیدم را فراهم آورم و هم بخش کوچکی از مشکلات جامعه را با این کارم برطرف کنم. این مدال‌ها و قهرمانی‌ها بازی این دنیا است و می‌خواهم با انجام کار‌های خیریه بتوانم توشه‌ای از آخرت را جمع‌آوری کنم و اسمی ماندگار از خودم برجای بگذارم.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: البته این هدیه برایم بسیار ارزشمند است و آن را خیلی دوست دارم، اما احساس کردم باید حرکتی انجام دهم تا با آن بتوانم به چنین افرادی کمک کنم. با این وجود ترجیح دادم مدال‌هایم را در جهت کار خیر به مزایده بگذارم. در واقع می‌خواهم مردم را به چنین کار‌هایی تشویق کنم و آن‌ها را به سمت این حرکت خداپسندانه بکشانم. قیمت پایه مدال 750 میلیون ارزشگذاری شده است و امیدوارم مبلغ خوبی برای این کار با حمایت هموطنانم جمع شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی