سه‌شنبه 3 مهر 1403

توضیحات مترو درباره باز بودن در قطار در خط 3 مترو / عکسی که پربازدید شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
توضیحات مترو درباره باز بودن در قطار در خط 3 مترو / عکسی که پربازدید شد

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص باز ماندن در یکی از قطارهای خط 3 که از ایستگاه قائم به سمت آزادگان در حال حرکت بود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیر احمدی با اشاره به اینکه روز دوشنبه 2 مهرماه، یکی از درهای قطار در خط 3 مترو در ایستگاه تئاتر شهر دچار نقص فنی شده و باز مانده بود، گفت: با توجه به اینکه امکان حرکت قطار با در باز وجود ندارد و از طرفی سیستم های در قطار هنگام سرویس دهی بدلیل ازدحام جمعیت و یا نقص فنی طوری معیوب شود که لنگه های در امکان بازگشت به حالت بسته را نداشته باشند باید طبق دستور العمل های موجود در ایمن ترین وضعیت با هماهنگی مرکز کنترل و فرمان یا مسئول ایستگاه، "حائل ایمنی" در آن قسمت نصب و قطار تا انتهای مسیر هدایت شود.

وی افزود: در این قطار نیز حائل ایمنی جلوی دری که دچار نقص شده بود، نصب و قطار تا پایان مسیر به سمت ایستگاه آزادگان ادامه حرکت داد و تنها از تردد مسافران در آن قسمت جلوگیری شد.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: در ادامه سیر تا مقصد نیز موضوع به تمام ایستگاه های مسیر اطلاع رسانی می گردد تا از طریق پایش نسبت به نظارت بر وضعیت در معیوب دقت نظر بیشتری داشته باشند تا حرکت قطار از ایستگاه ها با هماهنگی راهبر قطار و کارکنان ایستگاه انجام پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکل فنی قطار جدی باشد و برطرف نشود، پس از تخلیه مسافران در آخرین ایستگاه، قطار از خط خارج شده و به محوطه تعمیرگاهی برای رفع مشکل منتقل می‌شود.

47236

کد خبر 1962027
توضیحات مترو درباره باز بودن در قطار در خط 3 مترو / عکسی که پربازدید شد 2