سه‌شنبه 10 مهر 1403

توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در آب‌های این استان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در آب‌های این استان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از بنادر تجاری استان یک فروند کشتی حامل 10میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق شناسایی و توقیف شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی مستقر در یکی از بنادر تجاری استان در ادامه طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از قصد انتقال و صادرات یک محموله سنگین فرآورده‌های نفتی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران با تشکیل تیمی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند که در بررسی‌های میدانی مشخص شد یک فروند کشتی باری با 7 هزار تن محموله نفتی قصد خروج از بندر را دارد.

خبر مرتبط شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس توقیف شد

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قشم، مأموران دریابانی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

سردار جاویدان گفت: بنا به اظهار مالک این محموله هیدروکربن سبک اعلام شد که در بررسی و کارشناسی‌های انجام‌شده نوع محموله هیدروکربن سنگین تشخیص داده شد که با اسناد و مدارک ارائه‌شده مغایرت داشت.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در بازرسی دقیق از کشتی موردنظر قریب به 10 میلیون لیتر هیدروکربن سنگین کشف شد و در این رابطه چند متهم شناسایی شدند که تلاش مأموران برای دستگیری متهمان با هماهنگی قضایی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ارزش مالی محموله کشف‌شده از این کشتی برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی 350 میلیارد تومان است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در آب‌های این استان 2