جمعه 30 شهریور 1403

توقیف 3 لنج صیادی در کیش / علت چه بود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
توقیف 3 لنج صیادی در کیش / علت چه بود؟

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، گفت: سه لنج صیادی حامل 120 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این جزیره توقیف شد.

سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار داشت: کشف این میزان سوخت قاچاق در قالب طرح ویژه برخورد با قاچاقچیان سوخت توسط نیرو‌های پایگاه دریابانی با حمایت دستگاه قضایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح سه لنج صیادی متخلف توقیف شده است خاطرنشان کرد: 14 نفر قاچاقچی سوخت نیز توسط ماموران شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش بیان کرد: این لنج‌ها از استان‌های همجوار حرکت و در مسیر آب‌های کیش به سمت مرز‌های آبی توسط گشت‌های ناوگروه شناوری کیش توقیف شده است.

جمالی با اینکه قاچاق سوخت به اقتصاد و تولید ملی ضربه وارد می‌کند، تصریح کرد: قاچاقچیان پس از جمع آوری سوخت در شب با حضور در نقطه صفر مرزی و ورود به آب‌های مرزی کشور‌های حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت‌های قاچاق به شناور‌های خارجی می‌کنند.

وی تاکید کرد: مرزبانان جزیره کیش در راستای تحقق شعار امسال، در تلاش هستند تا از خروج سرمایه‌های ملی کشور و ورود کالا‌هایی که به اقتصاد مملکت ضربه وارد می‌کند با همه توان جلوگیری کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.