دوشنبه 16 مهر 1403

تولیدکنندگان موتور حرکت کشور هستند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تولیدکنندگان موتور حرکت کشور هستند

رئیس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باید دست تولیدکنندگان را بوسید چراکه موتور حرکت هر کشوری هستند و چرخ اقتصاد مملکت بر عهده آن‌هااست.

دنیای اقتصاد - تبریز: حسن خانه زر در بازدید از شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز) اظهار کرد: تولیدکنندگان در این مملکت سهم بزرگی دارند و دست آنها را باید بوسید چراکه موتور حرکت هر کشوری هستند و چرخ اقتصاد مملکت بر عهده تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: یک سری کشورها تولید آنچنانی نداشته و پتانسیل خوبی هم ندارند اما تولیدکنندگانی چون شما جزو ریشه‌های این صنعت هستند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد از همه‌ی تولیدکنندگان حمایت می‌کند و این چتر حمایتی و تسهیل‌گری وجود دارد.

خانه زر تاکید کرد: در زمینه رشد تولید و کیفی تولید در دوره تحولی جدید بر نگاه کیفی رشد تولید را تاکید داریم و تولیدکنندگان بزرگ هم باید پیشرو باشند تا از نفع آن ها همه مردم بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: شماها دلسوزی بیشتری نسبت به مردم دارید و پشتوانه‌ای برای کمک به اجرای طرح هستید و طرح پایش کمیت به واسطه‌ی این شروع شد که برخی محصولات خاص در اولویت غذایی مردم هستند.

وی اضافه کرد: دایره این محصولات فقط محصولات اصلی مردم نیست و محصولات جانبی دیگر هم وجود دارد و گاها دیده می‌شد کم فروشی در برخی واحدهای تولیدی وجود دارد؛ بنابراین پایش کیفیت ما براساس استاندارد اروپایی 2005 است که 10 سال پیش اجرا شد و اکنون در کشورهای دنیا این قضیه حل شده است اما به واسطه تغییر قیمت و برخی مشکلات اقتصادی در کشور ما کنترل‌ها باید بیشتر باشد تا بخش تورمی که بر دوش مردم است بیشتر اذیت نکند.

رئیس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در این پایش‌ها سعی می‌کنیم تا بسته بزرگی از واحدهای تولیدی کشور را داشته باشیم و بررسی کنیم، واحد شما جزو واحدهای خوب است که طبق بررسی‌های قبلی تاکنون کم فروشی نداشته است و این به واسطه اشراف کاری شما است و امیدواریم در ادامه طرح هم ما را همکاری کنید.

وی متذکر شد: حذف حد رواداری در برچسب گذاری را در دستور کار داریم تا میزان وزن بسته بندی بدون مثبت و منفی باشد که در این زمینه ما را یاری کنید تا به خوبی اجرا کنیم.

وی اذعان داشت: بسیاری از شرکت‌های کشور ما در این طرح ما را همراهی کردند و اکنون 50 درصد شرکت‌های سراسر کشور این قضیه را رعایت می‌کنند و امیدواریم طی چند ماه آینده این درصد به 100 برسد.

بابک بدلی، مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه طی سخنانی افزود: مدتی است که در سراسر ایران در کمیت محصولات نظارت می‌کنیم و اگر مشکلی باشد، گزارش و برطرف می‌شود که در همین راستا آذربایجان‌شرقی را در اولویت پایش‌ها قرار داده‌اند.

--> اخبار مرتبط