پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تولید در پتروشیمی خراسان از سرگرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید در پتروشیمی خراسان از سرگرفته شد

بجنورد - ایرنا - تولید محصولات شرکت پتروشیمی خراسان در بجنورد که از 20 دی ماه امسال به علت قطعی گاز متوقف شده بود، امروز (شنبه) از سر گرفته شد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت پتروشیمی، از امروز، مجوز استفاده از گاز طبیعی را از شرکت گاز خراسان شمالی گرفته است و خط تولید آماده راه اندازی می شود.

حسین شفیعی اظهار داشت: راه اندازی خط تولید آمونیاک در شرکت پتروشیمی، بگونه ای است که از سرویس خارج شدن یا راه اندازی آن، امری زمان بر است و بر این اساس، آماده کردن تجهیزات برای تولید، طول می کشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی از این فرصت استفاده کرده و با توقف تولید نسبت به تعمیرات جزءی برخی بخش های خود اقدام کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: تولید در این شرکت از 20 دی ماه، متوقف و اعلام شد که گاز این شرکت، به مدت یک هفته قطع خواهد بود اما تداوم سرما، قطعی گاز را تمدید کرد و تا به امروز طول کشید.

وی با بیان اینکه قطع گاز پتروشیمی برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مشترکان خانگی، انجام شده است افزود: شرکت پتروشیمی خراسان شمالی سالانه 348 میلیون مترمکعب، گاز طبیعی مصرف می کند که هم برای سوخت و هم به عنوان ماده اولیه تولید، استفاده می شود.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی خراسان، این شرکت در 9 ماهه امسال با فروش 10 هزار و 540 میلیارد ریال محصولات خود در زمره شرکت‌های پرفروش کشور قرار گرفت.

حسین شفیعی اظهار داشت: امسال با رشد 60 درصدی فروش تولیدات خود توانستیم رکورد بی سابقه فروش محصولات را در تاریخ این شرکت به ثبت برسانیم.

وی افزود: با وجود تحریم ها که به شدت در مبادلات ارزی تاثیرگذار بوده، توانسته ایم 65 درصد تولید محصول اوره و ملامین خود را به کشورهای هدف صادر کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: در این بازه زمانی 273 هزار تن آمونیاک، 474 هزار تن اوره و 16 هزار تن کریستال ملامین در این شرکت تولید شده است.

مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در 17 کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*