دوشنبه 23 مهر 1403

تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات

سمنان - ایرنا - مدیر شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی گفت: شیوع کرونا انگیزه‌ای برای بومی‌سازی دستگاه تولید اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شد و برای تولید عمده آن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست تسهیلات شده است.

مسعود بوند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ابراز داشت: در زمان شیوع کرونا و با توجه به نیاز کشور، با همکاری علی اصغر عجمی مدیر شرکت لیزر پرتو سازان، دستگاه تولید اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بومی سازی شد.

وی افزود: این دستگاه با استفاده از تابش اشعه فرابنفش در محدوده UVC، باعث کشته یا غیرفعال شدن ویروس یا باکتری‌ها می‌شود و در ضدعفونی کردن سطوح کاربرد دارد.

بوند تصریح کرد: این دستگاه دارای توان جرم‌کشی بالا است و پارامترهای آن از قبیل ولتاژ، جریان و دما به گونه ای طراحی و ساخته شده است که باعث استریل شدن سطوح و نابودی ویروس کووید 19 می شود.

مدیر شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی با تاکید بر نبود هیچ گونه عوارض جانبی در بهره گیری دستگاه تولید اشعه UVC، ابراز داشت: استفاده از این دستگاه برای انسان‌ها آسیبی در پی ندارد.

وی در خصوص تولید عمده این دستگاه گفت: درخواستی مبنی بر دریافت تسهیلات تولید عمده به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده که درصورت دریافت این تسهیلات، این محصول به تولید عمده می‌رسد.

بوند دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه سمنان است.

*س_برچسب‌ها_س*