پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تولید چای خشک به بیش از 28 هزار تن رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولید چای خشک به بیش از 28 هزار تن رسید

رئیس سازمان چای گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود 126 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده که از این میزان 28 هزار و 600 تن چاش خشک استحصال شده است.

آقای حبیب جهانساز گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود 126 هزار تن برگ سبز چای به ارزش بالغ بر 1600 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

او از پرداخت 50 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون حدود 781 میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای پرداخت شده است که براین اساس کارخانجات چای حدود 631 میلیارد تومان سهم خود و دولت 150 میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کرده است.

جهانساز ادامه داد: با تسویه 100 میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران در هفته آینده، سهم پرداختی دولت به 250 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس سازمان چای از رشد 49 درصدی تولید برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تولید برگ سبز چای و هزینه‌های کارخانجات چای، تامین نقدینگی برای پرداخت به‌موقع پول چایکاران کار سختی است.

او 47 درصد برگ سبز چای خریداری شده را درجه یک و 53 درصد برگ سبز چای درجه 2 اعلام کرد.

جهان ساز ادامه داد: تاکنون نزدیک به 28 هزار و 600 تن چای خشک از برگ سبز داخلی در کشور تولید شده است.

رئیس سازمان چای چین سوم برگ سبز چای را از نظر کمیت و کیفیت خوب ارزیابی کرد و گفت: اواخر هفته آینده چین سوم تمام و از دهم تا پانزدهم شهریور، چین چهارم یا چین پاییزه آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی