جمعه 4 آبان 1403

تولید 205 هزار دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولید 205 هزار دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی

معاون وزیر صمت در امور خودرویی گفت: در 8 ماهه اول امسال حدود 205 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که حدود 80 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی، معاون وزیر صمت در امور خودرویی گفت: امسال حدود 742 هزار دستگاه خودروی سواری به صورت مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با 621 هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی گفت: امسال 107 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 43 درصد رشد برخوردار بوده است.

او گفت: علاوه بر این در 8 ماهه اول امسال حدود 2 هزار و 300 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد رشد را نشان می‌دهد. تولید حدود 25 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 26 درصدی تولید در این حوزه از دیگر آمار قابل ذکر است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: در مدت یاد شده 394 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 41 درصد رشد برخوردار بوده است. علاوه بر این در 8 ماهه اول امسال حدود 205 هزا ر دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در مقایسه با تولید 114 هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال حدود 80 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی گفت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی