پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تکلیف مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی باز هم مشخص نشد!

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، قرار بود ظهر دیروز جلسه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با وزیران اقتصاد در مورد آخرین روزهای مهلت قانونی 15 روزه مغایرت هیات تطبیق مقررات مجلس و ابطال مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی و صنایع بورسی برگزار شود و فعالان بازار سرمایه منتظر نتیجه این موضوع بودند اما تا به این ساعت خبری از این موضوع مهم نشده که ممکن است ناشی از عدم برگزاری جلسه یا عدم تمایل به اعلام تصمیم باشد و یا اینکه موکول شدن موضوع به روزهای آینده باشد!

براساس این گزارش، سهامداران و فعالان بازار سرمایه درحالی همچنان منتظر تعیین تکلیف بزرگترین حاشیه سال صنایع هستند که هیأت تطبیق مصوبات 17 مرداد مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون دانست و باطل اعلام کرد. دولت هم باید توجیهاتی را ارایه می کرد یا در غیر این صورت، ملزم به رعایت مصوبه مجلس و لغو مصوبه می شد.

در این میان هفتمین جلسه شورای اقتصاد، امروز به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد ولی در این جلسه هم اشاره ایی به موضوع مغایرت قانونی نشد و بخشنامه بودجه سال آینده تصویب شد و مخبر بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه تاکید و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد این موضوع را بویژه در تدوین برنامه ها و سیاست ها در دستور کار قرار دهد!