دوشنبه 9 مهر 1403

تکمیل هزار متر ترمینال و اپرون فرودگاهی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تکمیل هزار متر ترمینال و اپرون فرودگاهی

از ابتدای دولت در بازه زمانی شهریور 1400 تا پایان خرداد 1402 اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفته است که می توان به تکمیل و بهره برداری و توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از 36 هزار متر مربع اشاره کرد.

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در بخش‌های متعدد حوزه حمل و نقل در بازه زمانی شهریور 1400 تا پایان خرداد 1402 از سوی دفتر پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع اعلام شد که در این راستا اقدامات گسترده ای نیز در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت.

در این میان می‌توان به تکمیل و بهره برداری و توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از 36 هزار متر مربع اشاره کرد که اهم آن‌ها به شرح زیر است:

بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعأ به مساحت 2هزار و 50 متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت 4 هزار و 135 متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت 2 هزار و 200 متر مربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایالم به مساحت 5 هزار و 800 متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت 22 هزار متر مربع.

گفتنی‌است علاوه بر موارد یاد شده تعمیر 31 دستگاه موتور هواپیما و بازگشت 3 فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای 319A به چرخه عملیاتی در این مدت انجام شده است.