شنبه 7 مهر 1403

تکمیل 97 درصد ظرفیت کاروان‌های حج و زیارت قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکمیل 97 درصد ظرفیت کاروان‌های حج و زیارت قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر حج و زیارت قزوین از تکمیل 97 درصدی ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان در سال جاری خبر داد.

محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 875 زائر از قزوین در صورت عادی شدن شرایط و مساعد بودن وضعیت بهداشتی برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هفت کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می شوند، افزود: از این تعداد پنج کاروان از شهرستان قزوین و 2 کاروان در شهرستان‌های تاکستان و بویین‌زهرا زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

یوسفی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هم اکنون کلاس‌های آموزشی برای زائران اعزامی به صورت مجازی برگزار می‌شود و معاینات پزشکی نیز با تمهیدات ویژه بهداشتی انجام شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در صورت عادی شدن شرایط، نخستین کاروان زائران حج تمتع 99 در استان قزوین ششم تیر ماه امسال برای انجام مناسک حج در قالب چهار کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا امروز هیچ گونه اطلاعیه‌ای مبنی بر لغو سفر حج تمتع به استان اعلام نشده و امور اعزام روال عادی هر ساله را طی می‌کند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین در خصوص احتمال لغو سفر حج تمتع با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز گفت: این مسئله در صورت نیاز در شورای عالی حج کشور تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*