پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تیم‌ها در بازی دوستانه به دنبال شناخت هستند نه برد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تیم‌ها در بازی دوستانه به دنبال شناخت هستند نه برد

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم‌ها در بازی‌های دوستانه به دنبال بررسی و شناخت هستند و نتایج برایشان اهمیتی ندارد.

مجید نامجو مطلق پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی اروگوئه اظهار کرد: من فکر می‌کنم بعد از مدت‌ها بازی خوب و باکیفیت از تیم ملی فوتبال مشاهده کردیم و جلوی تیم پرقدرت خوب ظاهر شدیم. بازی در مقابل بازیکنان مطرح دنیا از لحاظ فنی، روحی و روانی به ملی پوشان کمک می‌کند.

او ادامه داد: ملی پوشان نشان دادند در صورتی که به مربی اعتقاد داشته باشند با تمام توان خود بازی می‌کنند. علاوه بر این، بازی تاکتیکی مدنظر کی روش را در زمین مسابقه دیدیم. هدف اول کی روش این بود که تیم ملی فوتبال گل نخورد و با توجه به موقعیت‌ها و شرایط بازی به گل برسد.

امیدوارم تیم سنگال با مانه برابر تیم ملی کشورمان حضور یابد

نامجو مطلق درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی سنگال گفت: امیدوارم تیم سنگال با همه ستارگان خود از جمله مانه در این بازی حضور یابند. اگر ملی پوشان برابر بازیکنان بزرگ دنیا قرار بگیرند محک جدی می‌خورند.

حریفان ایران در جام جهانی قدرتمندتر و منسجم‌تر ظاهر می‌شوند 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه حریفان ایران در جام جهانی در بازی‌های دوستانه شکست خوردند، گفت: آن‌ها به فکر نتیجه دیدار‌های دوستانه خود نیستند و ارزیابی و شناخت تیمی برایشان ملاک قرار می‌گیرد تا در جام جهانی قدرتمندتر و منسجم‌تر ظاهر شوند. باید شرایطی فراهم شود تا کیفیت فوتبال خود را بالا ببریم.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال به دور بعد جام جهانی صعود می‌کند؟ گفت: ما در گروه سختی قرار داریم و کارمان دشوار است. نباید به نتایج فعلی نگاه کنیم. حریفان ما در بازی‌های جام جهانی متفاوت از دیدار‌های دوستانه ظاهر می‌شوند. تیم انگلیس یکی از تیم‌های مطرح در سطح دنیا است. همچنین آمریکا هم با وجود اینکه برابر ژاپن شکست خورد، اما با شرایط متفاوت در جام جهانی بازی خواهد کرد و تیم فوق العاده خوبی است. علاوه بر این، ولز تیم درجه دوم اروپا است، اما بازیکنان خوبی در اختیار دارد.

صحبت درباره صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی فشار به بازیکنان می‌آورد 

نامجو مطلق تصریح کرد: به نظرم صحبت درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران به دوره بعد جام جهانی صعود می‌کند باعث می‌شود که فشار بر روی بازیکنان وارد شود. زمانی که مسابقات جام جهانی شروع شد در آن وقت مشخص می‌شود که توان صعود داریم یا نه! به نظرم اکنون زود است درباره صعود ایران به مرحله بعد جام جهانی حرف بزنیم.

او در پایان گفت: بازگشت کی روش از لحاظ روحی و روانی به تیم ملی فوتبال کمک کرده است. 70، 80 درصد بازیکنان تیم ملی با کی روش کار کردند و اتحاد، همدلی و هماهنگی بین ملی پوشان و کادر فنی وجود دارد. همین موضوع در جام جهانی کمک خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال