شنبه 9 تیر 1403

ثبت قرارداد رایگان در سامانه خودنویس به بیش از 450 هزارنفر رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ثبت قرارداد رایگان در سامانه خودنویس به بیش از 450 هزارنفر رسید

ساسانی مدیر سامانه خودنویس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس از خرداد 1402 در اختیار مستاجران قرار گرفته است گفت: این سامانه در خرداد سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مرور انواع معاملات اجاره بر روی آن بارگذاری شد.

وی با بیان اینکه در 21 بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد گفت: هم اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

ساسانی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های و مزایای این سامانه شامل امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، فعالیت شبانه روزی سامانه، پشتیبانی برخط و تلفنی، امکان شخصی‌سازی قرارداد است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن و تسهیل در این بخش مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داد که از جمله آن‌ها راه اندازی سامانه خودنویس است گفت: در این سامانه، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی