شنبه 14 مهر 1403

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی زنجان تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی زنجان تمدید شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده مهلت ثبت نام در آزمون ورودی سال تحصیلی 1401-1400 پایه دهم مدارس نمونه دولتی استان تا تاریخ هشتم اردیبهشت جاری تمدید شده است.

محمد خندان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان علاقه مند شهری و روستایی پایه نهم می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه به نشانی http://sabtenam.zanjanedu.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: در این دوره 870 دانش آموز در مدارس نمونه دولتی پذیرش خواهند شد که طبق ضوابط اعلامی مراحل آن انجام خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: پیش از این مهلت ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از 21 فروردین تا 31 همین ماه از طریق سامانه اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شده بود

وی با اشاره به ضوابط شرکت در این آزمون گفت: دانش‌آموز پایه نهم بودن، کسب حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم، رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان همان منطقه، انتخاب فقط یک رشته تحصیلی و یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه‌ای از جمله شرایط و ضوابط ثبت‌نام اعلام شده است.

به گفته این مسوول، دانش آموزان روستایی در انتخاب مدارس دارای خوابگاه دقت داشته باشند و همچنین تحصیل در مدارس شاهد موید سهمیه شاهد نیست و در انتخاب اولویت سهمیه شاهد مطابق با شرایط مندرج در دفترچه راهنما، دقت و توجه لازم انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان در مدت باقیمانده و از طریق ثبت نام در سامانه یاد شده، واریز مبلغ 300 هزار ریال از طریق درگاه الکترونیکی هنگام ثبت نام می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گفته خندان، طبق برنامه اعلام شده آزمون نمونه دولتی ساعت 9 صبح روز جمعه 18 تیر 1400 به صورت همزمان در سراسر کشور و این استان برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*