دوشنبه 7 آبان 1403

ثبت‌نام متقاضیان حج 1401 ادامه دارد!

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ثبت‌نام متقاضیان حج 1401 ادامه دارد!

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز روند اعزام زائران به خانه خدا به صورت رسمی آغاز شد و قرار است تا 22 روز دیگر اعزام همه زائران حج تمتع انجام شود.

با این وجود، با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع، دارندگان فیش حج تا هشتم آبان‌ماه هم برای ثبت‌نام در ظرفیت باقی‌مانده برخی کاروان‌های سال جاری فراخوانده شدند.

این امر در حالی است که ثبت‌نام از متقاضیان حج تمتع از 18 اردیبهشت‌ماه آغاز شد و در مرحله نخست، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که دارندگان فیش حج تا 22 تیر1386 به قبل که متولد 10 خرداد 1336 به بعد هستند، امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری را دارند. اما پس از مدتی با توجه به خالی‌بودن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان فیش حج تمتع تا 10 مرداد 1386 به قبل نیز فراخوانده شدند.

در روزهای گذشته نیز با توجه به خالی بودن ظرفیت برخی از کاروان‌ها البته به صورت محدود، در برخی استان‌ها از دارندگان فیش حج تا هشتم آبان‌ماه 1386 به قبل هم که شرایط تشرف به حج تمتع 1401 را دارند، دعوت شد تا در ظرفیت باقی‌مانده ثبت‌نام کنند.

با وجود اینکه روند اعزام زائران خارجی آغاز شده است و عربستان میزبان زائران کشورهای مختلف است، اما روند ثبت‌نام زائران ساکن عربستان، روز گذشته به اتمام رسید که 390 هزار نفر متقاضی تشرف به حج تمتع امسال بودند. این امر در حالی است که سهمیه عربستان 150 هزار نفر است. بر همین اساس، مسؤولان وزارت حج عربستان اعلام کرده‌اند که قرعه‌کشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اسامی برگزیدگان بزودی اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، امسال حدود 40 هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که با توجه به افزایش هزینه‌ها از سوی عربستان، هزینه حج تمتع سال جاری به 45 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عربستان سعودی

فیش حج حج تمتع دارندگان فیش حج ظرفیت حج کاروان حج تمتع این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ثبت‌نام متقاضیان حج 1401 ادامه دارد! 2