شنبه 9 تیر 1403

ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد

ثبت‌نام برای حضور در کاروان قرآنی اربعین 1403 به همت کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین آغاز شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سید محمد موجانی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، از آغاز فراخوان ثبت‌نام برای حضور در کاروان قرآنی اربعین 1403 خبر داد و گفت: قاریان، مرتلان و گروه‌های تواشیح تا شانزدهم تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند.

موجانی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین را متولی ستاد فرهنگی اربعین معرفی کرد و گفت: این کمیته هر سال برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بیند که یکی از مهم‌ترین آنها، برنامه‌های قرآنی است.

او با اشاره به فعالیت ده ساله این کمیته در حوزه اربعین تصریح کرد: سال‌هاست که کاروان قرآنی ایران در موسم اربعین عازم کشور عراق می‌شود تا به خصوص در نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین و در مواکب مختلف اجرای برنامه‌های قرآنی داشته باشند.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ادامه داد: به لطف خدا این برنامه‌ها در سال‌های گذشته رنگ و بوی بسیار پرشور و فعال‌تری به خود گرفته و مردم مشتاق این برنامه‌ها هستند، همیشه در موسم اربعین موکب‌های مختلف درخواست و تقاضای حضور مفاخر قرآنی جمهوری اسلامی ایران در این مواکب برای اجرای برنامه دارند.

به گفته این مقام مسئول امسال نیز کاروان قرآنی در ایام اربعین از دهم تا بیستم صفر (25 مرداد تا 4 شهریور) در قالب دو کاروان و در دو بازه زمانی شش روزه به کشور عراق اعزام خواهد شد.

روش استخراج و مدل مفهومی علوم انسانی از قرآن

موجانی همچنین از انتشار فراخوان ثبت‌نام از قاریان، مرتلان و گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن کریم برای ثبت‌نام در کاروان قرآنی جمهوری ایران اعزامی به اربعین خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای حضور در این کاروان از امروز ششم تیرماه آغاز شده و تا شانزدهم تیرماه از طریق مراجعه به پایگاه alarbaeen.ir/fa/forms5 ادامه خواهد داشت.

حضور در این کاروان با مراجعه به سامانه اعلام شده و تکمیل فرم مربوطه می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

نکته قابل توجه این است که ثبت‌نام و تکمیل فرم به منزله حضور قطعی در کاروان نیست. بعد از پایان فراخوان با تشکیل جلسه کمیته اعزام و دعوت از قاریان، فهرست اعضای کاروان قرآنی اربعین 1403 نهایی و در دهه اول ماه محرم از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.